تصویب محدودیت های کرونایی در فرانسه


تصویب محدودیت های کرونایی در فرانسه

قانونگذاران فرانسوی با تصویب قانونی جدید حضور افراد واکسینه نشده به اماکن عمومی کشور را ممنوع کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پارلمان فرانسه روز یکشنبه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن افراد واکسینه نشده در برابر کروناویروس از حضور در تمامی رستوران‌ها، ورزشگاه ها و سایر مکان‌های عمومی محروم می شوند. این اقدام دولت فرانسه در راستای کاهش فشار به نظام سلامت و مراکز درمانی در میان آمار بی‌سابقه موارد ابتلا به کووید-۱۹ در پی شیوع سویه اُمیکرون است.

در حال حاضر بیش از ۹۱ درصد بزرگسالان فرانسوی به طور کامل در برابر کروناویروس واکسینه شده اند و برخی منتقدان این پرسش را مطرح کرده اند که آیا "گواهینامه واکسن" تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد؟

دولت امانوئل ماکرون امیدوار است که قانون جدید برای محدود کردن تعداد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ کافی خواهد بود و دیگر به اعمال قرنطینه جدید نیازی نیست.

تاکنون برای حضور در رستوران‌ها، سینماها، موزه‌ها و بسیاری از مکان‌های سراسر فرانسه، ارائه "گواهینامه کووید-۱۹" ضروری بود و افرادی که در برابر بیماری واکسینه نشده بودند در صورت نشان دادن تست منفی می توانستند در این اماکن حضور داشته باشند.

به گزارش یورونیوز، طبق قانون جدید واکسیناسیون کامل برای حضور در مکان هایی از جمله اماکن گردشگری، بسیاری از قطارها و همه پروازهای داخلی الزامی است و این قانون برای همه افراد ۱۶ ساله و بالاتر اعمال می شود.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین خبر از وضعیت تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان