دادستان دیوان محاسبات: فساد ستیزی اولویت مشترک قوای سه‌‎گانه‎ است


دادستان دیوان محاسبات: فساد ستیزی اولویت مشترک قوای سه‌‎گانه‎ است

بوشهر-ایرنا- دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: با فضای تعامل ایجاد شده اکنون بحث فسادستیزی در اولویت قوای سه‌گانه قرار دارد و به محور برنامه‌ها تبدیل شده‌‍‍است.

به گزارش ایرنا، علی کامیار روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل دیوان محاسبات استان بوشهر افزود: امروز همه به دنبال برچیدن فساد هستند و با هدف جلوگیری از این پدیده باید نظارت‎‌های اصلی دیوان محاسبات بیش از پیش تقویت شود.

وی بیان کرد: مچ‌گیری و ایجاد مانع برای ریسک‌‎پذیری، سیاست درستی برای دیوان محاسبات نبود و این مجموعه در تلاش است تا در کنار دستگاه اجرایی قرار گیرد و آنها را تقویت و حمایت کند.

کامیار ادامه داد: برنامه اصلی دیوان محاسبات بحث مردم پایه، فناورانه، هوشمند رسی و هماهنگ با دستگاه‌های دولتی است تا دسترسی به اهداف عالیه نظام محقق شود.

دادستان دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: برای دیوان محاسبات بازگشت بودجه‌های هزینه نشده در استان‎‌‍های محروم به خزانه افتخار محسوب نمی‎‌شود و باید همکاری داشت تا بودجه‌‎هایی که که با هزاران تلاش و زحمت اختصاص داده شده در استان‌ها بدرستی هزینه شود.

وی گفت: برای تحقق این مهم در کنار آموزش باید همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها با دیوان محاسبات افزایش پیدا کند.

کامیار افزود: دستگاه‌‎ها دیوان محاسبات را از خود بدانند و برای مواردی که نیاز به راهکار وجود دارد، از این دیوان راهکار بگیرند زیرا بسیاری از قانون‌ها به شکل باز هستند و با تفسیر از آنها می‌‏توان راه را برای انجام کارها باز کرد.

وی گفت: در رسیدگی به پرونده‌های مختلف مشخص است که بیشتر کارمندان سالم، دلسوز و مدیران موفق هستند و عده قلیلی در دستگاه‌ها باعث بدنامی آنها می‌شوند که باید همگان برای حل این مشکل تلاش کنند.

کامیار ادامه داد: اکنون یکی از مطالبات اصلی مردم پرورش سلامت و انضباط اداری در دستگاه‌‏‎ها است تا اطمینان پیدا کنند که بیت المال صحیح و به موقع هزینه می‌شود که این مهم وظیفه اصلی مدیران و دستگاه‌های اجرایی است.‌

وی گفت: باید سلامت اداری و اجرایی در کشور بالا برود و چنانچه مدیران از طرفیت قانون استفاده کنند قدرت مدیریتی آنان نیز افزایش پیدا می‌کند.

کامیار با اشاره به ضرورت هوشمندسازی در رسیدگی‌ها ادامه داد: برای نمونه در استان بوشهر با وجود ۸۵ درصد ظرفیت انرژی کشور در بحث انرژی نباید کمبودی وجود داشته باشد.

دادستان دیوان محاسبات کشور افزود: دستگاه‌‎ها باید مطالبه‌‏های مردم را با جدیت پیگیری و استفاده از تمام ظرفیت‎‌های استان‌ها با ویژگی‎‌های خاص خود را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: در برنامه سفرهای استانی نیز علاوه بر برگزاری آیین‌‎های تکریم و معارفه ظرفیتی است تا در خود استان‌‎ها تصمیم‎‌گیری لازم انجام شود که رئیس جمهور نیز با این دیدگاه هم‎راستا است.

کامیار بیان کرد: استقلال و توانمندی دستگاه‌ها باید تقویت شود تا نیاز به تصمیم‌‎گیری در پایتخت نداشته باشند و نیروهای توانمند و دلسوز استان‎‌ها بدون شک از این ظرفیت برخوردار هستند.

وی گفت: رویکرد دیوان محاسبات مانع تراشی نیست و همکاری با دیوان محاسبات باید مدنظر باشد چراکه با قانونمندی بدون شک نتیجه مطلوب‌تری حاصل خواهد شد.

کامیار با تاکید بر ضرورت اجتناب از سلیقه‎‌گرایی اظهار کرد: سلیقه خوب است ولی اینکه هر فردی بخواهد با سلیقه خود اقدام کند راه به جایی نخواهیم برد.

در این آیین با تقدیر از ابراهیم مرادیان، محسن فنی اصل به عنوان سرپرست اداره کل دیوان محاسبات استان بوشهر معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان