واجدین شرایط جهش مسکن در اراک تا 30 دی مهلت پرداخت وجه دارند


واجدین شرایط جهش مسکن در اراک تا 30 دی مهلت پرداخت وجه دارند

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: واجدین شرایط جهش مسکن جهت پروژه 8100 واحدی اراک که در قرعه کشی انتخاب شده اند، تا 30 دی مهلت دارند 26 میلیون پذیره به حساب اداره اوقاف و 40 میلیون تومان به حساب مسدودی خود در بانک مسکن را پرداخت کنند.

احمد مرزبان روز دوشنبه ۲۷ دی در شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: در قانون جهش تولید مسکن سهیمه استان مرکزی ۶۱ هزار و ۱۲۷ واحد است که ۱۹ هزار واحد مربوط به شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران و ۴۲ هزار واحد در سایر شهرهای استان مرکزی است. تا به امروز علاوه بر حدود ۱۰هزار واحد که در حال اجراست ۴۹۲ هکتار نیز به استعداد ساخت ۲۹ هزار واحد برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در طرح اقدام ملی مسکن نیز ۲۱ هزار و ۲۹ واحد سهیمه ابلاغی استان مرکزی بود که ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد مربوط به شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران و مابقی برای سایر شهرها بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: در قانون جهش تولید مسکن ایحاد حداقل یک میلیون واحد مسکونی توسط مجلس شورای اسلامی در زمان دولت مردمی سیزدهم به تصویب رسید که در این راستا ایجاد یک صندوق ملی ظرف سه ماه مقرر شده بود که این اتفاق رخ داده است.

مرزبان بیان کرد: در راستای تحقق اهداف نهضت ملی مسکن با توجه به کمبود زمین در اراک، یکی از شیوه های تامین زمین استفاده از اراضی اوقافی بود که در شهر اراک برای اولین بار در کشور از این فرمول استفاده شده و حدود ۷۰ هکتار از اراضی اوقافی به محدوده الحاق شد و بعد از الحاق طراحی صورت گرفته، در حوزه مجموعه ۸۱۰۰ واحد جانمایی و تغییر کاربری از زراعی به مسکونی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این طرح متقاضیان باید ۲۶ میلیون تومان به حساب اوقاف به عنوان پذیره و ۴۰ ملیون تومان به حساب مسدودی خود در بانک مسکن واریز کنند که تا ۳۰ دی مهلت واریز وجه دارند و از آنجاکه دوبرابر ظرفیت واجد شرایط وجود دارد لذا افراد در صورت عدم پرداخت، جایگزین خواهند شد.

مرزبان بیان کرد: شیوه واگذاری زمین دولتی به دو صورت اجاره داری به صورت ۹۹ ساله و فروش اقساطی است که در جهش تولید مسکن از روش نخست استفاده شده است.

وی با اشاره به یکی از بندهای قانون در این خصوص گفت: وزارت راه و شهرسازی موظف است برای اجرای برنامه حمایتی نسبت به واگذاری اراضی مورد نیاز ساخت مسکن به صورت یک عقد ۹۹ ساله اقدام کند، عقد اجاره برای سال اول حداکثر معادل ۲۰ درصد قیمت منطقه ای زمین مسکونی متناسب با قدرالسهم هر متقاضی در همان سال با یک درصد ارزش کارشناسی روز زمین در ابتدای سال واگذاری تعیین می شود و این رقم برای سالهای آینده تا ۹۹ سال، سالانه به میزان ۱۵ درصد افزایش می یابد.

مرزبان در خصوص پروژه ۷۰ واحدی طلاب در ساوه بیان کرد: ۷۰ واحد مربوط به طلاب در ساوه مدیریت شده که عملیات جانمایی آغاز و مالکیت با اوقاف است و در صورتی که افراد اقساط بانکی را پرداخت نکنند حق بهره برداری با بانک خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...