استفاده از رمزارزها برای صادرات و واردات


استفاده از رمزارزها برای صادرات و واردات

برای استفاده از رمزارزها به عنوان عامل انتقال اعتبار در تجارت بین الملل با بانک مرکزی در حال جمع بندی هستیم، این را رئیس سازمان توسعه تجارت گفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - علیرضا پیمان‌پاک رئیس سازمان توسعه تجارت امروز به سوالات زیر پاسخ داد:

مجری: وضعیت صادرات ما با روسیه چگونه است؟

رئیس سازمان توسعه تجارت: در ۹ ماه اول سال ۵۰۰ میلیون دلار به روسیه صادرات داشتیم که در واقع نسبت به سال گذشت ۴۰ درصد رشد داشته است. ما در هر حوزه‌ای در روسیه ورود کردیم، پذیرش از سمت طرف روسی بود. در حوزه‌های صنعتی، محصولات کشاورزی، صنایع غذایی و پتروشیمی جایگاه خوبی داریم.

مجری: آیا این طرح که در صادرات و واردات کشور از رمز ارز استفاده خواهیم کرد، عملیاتی می‌شود؟

رئیس سازمان توسعه تجارت: برای استفاده از رمزارزها به عنوان عامل انتقال اعتبار در تجارت بین الملل با بانک مرکزی در حال جمع بندی هستیم و سازوکار آن پیاده شده و طی هفته‌های اخیر عملیاتی خواهد شد.

مجری: چرا محصولات کشاورزی ما از روسیه برگشت خورد؟

رئیس سازمان توسعه تجارت: اگر ما می‌خواهیم، به عنوان یک کشور بین المللی شناخته شویم باید چه محصولات کشاورزی چه محصولات دیگر کشور را طبق استاندارد جهانی تنظیم کنیم. در حوزه فلفل دلمه‌ای که صادراتش ممنوع شد، چند مورد از سمومی که هم در کشور ما و هم اتحادیه اروپا مصرف می‌شد، در روسیه رجیستر نشده بود.

از دولت قبل تا به امروز ۴۸ مرتبه موضوع دفع سموم از روسیه با وزارت جهاد مکاتبه شده است که باید این سموم رجیستر شود، اما پاسخی داده نشده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل