اجرای موافقتنامه 25 ساله ایران و چین موفقیت راهبردی برای تهران است


اجرای موافقتنامه 25 ساله ایران و چین موفقیت راهبردی برای تهران است

رکنا: دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آغاز اجرای موافقتنامه 25 ساله میان ایران و چین بعنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان موفقیتی راهبردی برای تهران محسوب می‌شود.

دریابان علی شمخانی در توئیتی در صفحه شخصی خود درمورد اجرایی شدن موافقتنامه ۲۵ ساله ایران و چین نوشت: آغاز اجرای موافقتنامه ۲۵ ساله میان ایران و چین بعنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان آن هم در شرایطی که آمریکا همچنان با یکجانبه‌گرایی و تداوم فشار حداکثری بدنبال محروم کردن ایران از تعاملات اقتصادی با دنیاست، موفقیتی راهبردی برای تهران محسوب می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در سفر هفته گذشته خود به چین، عملیاتی شدن این توافقنامه بین دو کشور خبر داد و گفت: از جمله موضوعات دیگری که در دستور کار بود این است که ما برای عملیاتی کردن توافق ۲۵ ساله و موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی، حامل پیام کتبی جناب آقای دکتر رئیسی، رییس جمهور محترم به جناب آقای شی رییس جمهور چین بودیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد اجرایی‌شدن تفاهم ۲۵ ساله بین ایران و چین، گفت: اساسا منطق این تفاهم‌نامه ایجاد یک نقشه راه برای همکاری‌های بلندمدت جمهوری اسلامی ایران با جمهوری خلق چین است. ارتقای روابط نیازمند یک مشارکت راهبردی دو کشور است و این توافق‌نامه نیازمند اجرایی شدن بندهای مختلف ان در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و پارلمانی و قضایی و مانند اینها بود که به کار جدی نیاز داشت.

وی با بیان اینکه در ۵ ماه گذشته در دولت به طور ویژه وزارتخانه های مختلف مسوول این شدند که روی قراردادهای مختلف کار کنند، اضافه کرد: از اینجا به بعد این تفاهم نامه باید وارد کار قراردادی و اجرایی می‌شد که با تمرکز ویژه دولت این اتفاق افتاد و دو طرف تفاهم کردند که اغاز اجرایی شدن تفاهم کردند که اجرایی شدن آن را اعلام کنند.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!