سفیر فرانسه در اسرائیل:زمان برای دستیابی به توافق با ایران رو به اتمام است


سفیر فرانسه در اسرائیل:زمان برای دستیابی به توافق با ایران رو به اتمام است

به گفته سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی زمان برای دستیابی به توافق با ایران رو به اتمام است.

سفیر فرانسه در اسرائیل:زمان برای دستیابی به توافق با ایران رو به اتمام است

به گزارش راهبرد معاصر سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی روز دوشنبه با بیان تعهد پاریس به امنیت تل آویو گفت که زمان برای دستیابی به توافق با ایران رو به اتمام است.

«اریک دانون»، سفیر فرانسه در اسرائیل به وبگاه «تایمز اسرائیل» گفت که زمان برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران رو به اتمام است.

وی افزود: «فرانسه همراه با اتحادیه اروپا و سایر طرف‌های درگیر، تمام تلاش خود را در مذاکرات جاری انجام می‌دهد تا به توافقی دست یابد که از تبدیل شدن ایران به یک کشور در حالت آستانه اتمی جلوگیری کند و فضای عدم اشاعه سلاح اتمی را بازگرداند، اما زمان رو به اتمام است و هر روز که می‌گذرد فرصت یافتن راه حلی که به منافع همه طرف‌ها احترام می‌گذارد به خطر می‌افتد.»

به نوشته این منبع خبری، اظهارات دانون منعکس کننده نظرات «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه بود. دانون همچنین گفت که فرانسه نیز مصمم است به اقدامات ایران در منطقه رسیدگی کند.

وی افزود: «در این مورد نیز مانند سایر موارد، گفت‌وگوی ما با مقامات اسرائیلی دائمی و معنادار است، همانطور که تماس تلفنی اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «یائیر لاپید» وزیر خارجه اسرائیل نشان داد. تعهد فرانسه به امنیت اسرائیل همچنان پابرجاست.»

ادامه دور هشتم مذاکرات وین از روز ۱۳ دی ماه در پایتخت اتریش آغاز شد و جمعه گذشته بر اساس تفاهم انجام‌شده بین روسای هیأت‌ها، مقرر شد مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی برای انجام امور مربوط به سمت‌های سیاسی خود و برخی مشورت‌ها، موقتا به مدت دو روز به پایتخت‌ها بازگردند اما رایزنی‌ها در سطح کارشناسی بدون وقفه ادامه یابد.

مقام‌های آمریکایی و اروپایی ادعا می‌کنند که پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته اما اندازه این پیشرفت‌ها به اندازه‌ای نیست که بتوان امیدوار بود توافق در دسترس است.

دیپلمات‌های غربی از هشتم آذرماه که نخستین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در دولت سید ابراهیم رئیسی آغاز شده سعی کرده‌اند با ارائه چارچوب‌های زمانی تیم ایران را برای موافقت با خواسته‌های خود تحت فشار قرار دهند.

با این حال، نمایندگان ایران در مذاکرات وین تصریح کرده‌اند برای تهران نتیجه مهم‌تر از زمان است. تهران در تلاش است برجام را که از نخستین روزهای اجرایی شدن در اثر برخی سیاست‌های آمریکا و کشورهای غربی به توافقی تهی از منافع اقتصادی برای طرف ایرانی تبدیل شد به سمت توافقی دوجانبه و متوازن پیش ببرد./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403