ماراتن 120 دقیقه‌ای به سود شاگردان خطیبی / آلومینیوم 5(1) - سپاهان 4 (1)؛ایستگاه اراک؛پیاده شو!


ماراتن 120 دقیقه‌ای به سود شاگردان خطیبی / آلومینیوم 5(1) - سپاهان 4 (1)؛ایستگاه اراک؛پیاده شو!

سپاهان از دور مسابقات جام حذفی هم کنار رفت تا روزهای نه چندان خوب شاگردان نویدکیا ادامه داشته باشد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال آلومینیوم موفق شد در دیداری جذاب و دیدنی که در پایان 120 دقیقه تلاش با تساوی یک – یک به پایان رسیده بود، در ضربات پنالتی از سد سپاهان عبور کند تا تیم محرم نویدکیا برای دومین سال متوالی در ضربات مرگبار پنالتی از دور رقابت های جام حذفی کنار برود.

گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های آلومینیوم و سپاهان را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:
بازی از مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی
دوشنبه: 27/10/1400 ؛ ساعت: 14:00
ورزشگاه: امام خمینی (ره) اراک / بدون تماشاگر
گروه داوری: علی صفایی / کمک ها: علیرضا ایلدروم – حسن انتظاری؛ داور چهارم: محمدحسین ترابیان/ ناظر: رحیم رحیمی مقدم

ترکیب آلومینیوم:
حسین پورحمیدی
رامتین سلیمان‌زاده
وحید محمدزاده
میلاد فخرالدینی
پوریا آریاکیا
مصطفی احمدی
امیر نوری (110- میثم مجیدی)
اسماعیل شریفات (116- امید سینک)
محمد علی‌نژاد
علیرضا نقی زاده (77- نیما درودی)
میثم آقایی
سرمربی: رسول خطیبی


ترکیب سپاهان:
کریستوفر نت
محمد نژادمهدی
گئورگی گولسیانی
دانیال اسماعیلی‌فر
امید نورافکن
مسعود ریگی
سید محمد کریمی
حسن شوشتری (87- سروش رفیعی)
سید محمدرضا حسینی (46- سجاد شهباززاده)
فرشاد احمدزاده
شهریار مغانلو (87- محمدرضا خلعتبری)
سرمربی: محرم نویدکیا

کارت زرد:
پوریا آریا کیا (84)

شرح گل ها:


آلومینیوم صفر – سپاهان یک (دقیقه 2: فرشاد احمدزاده): ارسال محمدرضا حسینی به روی دروازه با دفع توپ رامتین سلیمان زاده همراه بود. پس از یک رفت و برگشت توپ درون محوطه جریمه به امید نورافکن رسید و این بازیکن شوتش را به سمت دروازه اراکی ها روانه کرد که احمدزاده در دهانه دروازه توپ را وارد دروازه کرد و تیمش را پیش انداخت.

آلومینیوم یک – سپاهان یک (دقیقه 37: میلاد فخرالدینی): پس از خطای مدافعین سپاهان به روی شریفات، آلومینیوم چسبیده به محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد. میلاد فخرالدینی پشت این توپ ایستاد و توپ را از کنار دو مدافع سپاهان که در خط دفاعی ایستاده بودند وارد دروازه کرد و پرش کریستوفر نت برای مهار توپ بی نتیجه بود و بازی به تساوی کشیده شد.

ماراتن 120 دقیقه‌ای به سود شاگردان خطیبی / آلومینیوم 5(1) - سپاهان 4 (1)؛ایستگاه اراک؛پیاده شو!

گزارش بازی:

این بازی به شکلی کاملا طوفانی برای سپاهان آغاز شد. پس از ارسال حسینی به روی دروازه، سلیمان زاده توپ را دور کرد که مجددا توپ روی هوا بود و دیگر مدافع اراکی ها لحظه ای روی آن اثر گذاشت. در ادامه توپ به امید نورافکن رسید و این بازیکن با یک شوت قصد داشت دروازه آلومینیوم را تهدید کند که شوت او به سمت تیر دروازه رفت و فرشاد احمدزاده با حضوری به موقع توانست این توپ را وارد دروازه میزبان کرده و سپاهان را پیش بیندازد.

در دقیقه 31 سپاهان بهترین فرصت ممکن را برای رسیدن به گل دوم از دست داد. شوشتری پس از گرفتن یک پاس دیدنی در مصاف تک به تک با پورحمیدی گرفت که سنگربان اراکی ها به زیبایی این توپ را مهار کرد. بعد از این فرصت بود که آلومینیوم به گل تساوی رسید. یک خطای چسبیده به محوطه جریمه برای میزبان به دست آمد که میلاد فخرالدینی با استفاده از غفلت دیواره دفاعی، توپ را از کنار آنها عبور داده و به گل تساوی تیمش تبدیل کند.

دو تیم در دقایق پایانی نیمه نخست می توانستند به گل دوم برسند اما چنین نشد. ابتدا علی نژاد برای آلومینیوم یک موقعیت خوب خلق کرد که ضربه او را کریستوفر نت برگشت داد. در ثانیه های پایانی نیز شهریار مغانلو توپ ارسالی از سمت راست را در دهانه دروازه به آسمان کوبید تا بازی در پایان نیمه نخست با تساوی یک – یک به پایان برسد.

در نیمه دوم سپاهانی ها یک فرصت بسیار مناسب را به شکل باورنکردنی از دست دادند. شوت شوشتری را پورحمیدی دفع کرد که توپ مقابل دروازه خالی به مغانلو رسید اما ضربه قیچی برگردان این بازیکن به تیر افقی دروازه برخورد کرد و به گل تبدیل نشد. در ادامه مغانلو و شهباززاده در موقعیت های تک به تک با پورحمیدی قرار گرفتند که به دلیل غفلت این دو بازیکن، فرصت های ایجاد شده از دست رفتند. آلومینیوم نیز توسط علی نژاد می توانست به گل برسد که شوت او به شکل خطرناکی از کنار تیر دروازه به بیرون رفت.

در نهایت بازی در پایان 90 دقیقه با تساوی یک – یک به پایان رسید. در وقت های تلف شده سپاهان تیم برتر میدان بود و موقعیت های زیادی را توسط سروش رفیعی، شهباززاده و اسماعیلی فر از دست داد. علی نژاد و امیدی فر نیز با ضربات راه دور دروازه سپاهان را تهدید کردند که در نهایت تلاش دو تیم در پایان 120 دقیقه بی نتیجه بود و کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

در ضربات پنالتی نیز سجاد شهباززاده، دانیال اسماعیلی فر و سروش رفیعی از سپاهان و مصطفی احمدی و میلاد شیخ فخرالدینی از آلومینیوم ضربات خود را از دست دادند تا در نهایت اراکی ها با غلبه بر تیم قدرتمند سپاهان راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شود.


بهترین بازیکن زمین:


حسین پورحمیدی روز بسیار خوبی را برابر سپاهان پشت سر گذاشت. سنگربان اراکی ها در روزی که حملات بسیاری زیادی را به روی دروازه اش دید، توانست مقابل حمله وران میهمان بجز یک مورد، سربلند خارج شود. او در این بازی 4 تک به تک را از شوشتری (2بار) و شهباززاده (2بار) گرفت و در ضربات پنالتی نیز مجددا شهباززاده را مغلوب خود کرد و موفق به مهار آن شد. سنگربان جوان اراکی ها همچنین در ضربات پنالتی عملکرد خوبی داشت و حتی می توانست ضربه خلعتبری را مهار کند که پس از تأثیرگذاری او، توپ با بدشانسی پورحمیدی وارد دروازه شد. به هر شکل گلر اراکی ها روز بسیار خوبی را برابر سپاهان پشت سر گذاشت و مرد نخست میدان بود.


اتفاق ویژه:


سپاهان در عرض 19 روز برای سومین بار متوالی در اراک به میدان رفت و دست خالی زمین مسابقه را ترک کرد. آنها در دیداری از هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر به مصاف پرسپولیس رفتند که با یک گل مغلوب شدند. دیداری که با حکم کمیته انضباطی در شهر بی طرف برگزار شد و سپاهانی ها اراک را برای انجام این بازی انتخاب کرده بودند که برابر مدافع عنوان قهرمان تن به شکست داد. شاگردان نویدکیا چند روز پیش نیز در آخرین دیدار نیم فصل نخست خود در همین استادیوم امام خمینی اراک برابر آلومینیوم به تساوی بدون گل رسیدند. آنها امروز نیز در جام حذفی و در استادیوم امام خمینی اراک برای سومین بار در 19 روز گذشته به میدان رفتند و با شکست در ضربات پنالتی از دور رقابت های جام حذفی کنار رفتند تا اراک به شهر طلسم سپاهان تبدیل شود.

دقایق حساس:

دقیقه 20: میلاد فخرالدینی وارد محوطه جریمه شد و فرصت خوبی برای ارسال داشت که مدافعین سپاهان توپ را از او گرفتند.

دقیقه 29: علیرضا نقی زاده پس از دریافت یک پاس در عمق وارد محوطه جریمه شد و ضربه او به تور کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 31: سپاهان بهترین فرصت ممکن را برای رسیدن به گل دوم از دست داد. شوشتری پس از گرفتن یک پاس دیدنی در مصاف تک به تک با پورحمیدی گرفت که سنگربان اراکی ها به زیبایی این توپ را مهار کرد.

دقیقه 34: فشار آلومینیوم برای رسیدن به گل تساوی ادامه داشت که ارسال فخرالدینی را مدافعین سپاهان پیش از رسیدن حمله وران میزبان راهی کرنر کردند.

دقیقه 39: علی نژاد بازیکن آلومینیوم درون محوطه جریمه صاحب توپ شد که شوت محکم این بازیکن را کریستوفر نت برگشت داد. علی نژاد لحظاتی بعد نیز از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد که این بار سنگربان سپاهان توپ را یک ضرب در اختیار گرفت.

دقیقه 45+2: یک ارسال دیدنی به دهانه دروازه نصیب شهریار مغانلو شد که ضربه این بازیکن به آسمان زده شد.

ماراتن 120 دقیقه‌ای به سود شاگردان خطیبی / آلومینیوم 5(1) - سپاهان 4 (1)؛ایستگاه اراک؛پیاده شو!

دقیقه 56: شوت سجاد شهباززاده را پورحمیدی مهار کرد.

دقیقه 57: شوشتری در موقعیت خوبی قرار گرفت که شوت او را پورحمیدی دفع کرد. توپ برگشتی در برابر دروازه خالی با شهریار مغانلو رسید ولی ضربه قیچی برگردان او به تیر دروازه برخورد کرد و وارد دروازه نشد.

دقیقه61: مغانلو در موقعیت تک به تک با پورحمیدی قرار گرفت ولی مدافعین آلومینیوم پیش از مغانلو توپ او را زدند.

دقیقه 73: سجاد شهباززاده در مصافی تک به تک با پورحمیدی قرار گرفت که سنگربان آلومینیوم زودتر از مهاجم سپاهان توانست توپ را مال خود کند.

دقیقه 76: شوت راه دور علی نژاد پس از برخورد به مدافعین سپاهان تغییر جهت داد و به شکل خطرناکی از کنار دروازه راهی کرنر شد.

دقیقه 89: یک ارسال از سمت چپ به روی دروازه با ضربه سر شهباززاده همراه شد که ضربه او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 92: محمد امیدی‌فر از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد که ضربه این بازیکن را کریستوفر نت با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد.

دقیقه 99: سروش رفیعی درون محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 101: علی نژاد پس از یک توپ گیری خوب به سمت دروازه سپاهان پیش رفت که و شوتش را روانه دروازه کرد که ضربه او را سنگربان اصفهانی ها مهار کرد.

دقیقه 106: توپ گیری بسیار خوب بازیکنان سپاهان در میانه میدان با یک ضدحمله سریع همراه شد. پاس دیدنی نورافکن به شهباززاده رسید ولی شوت این بازیکن در موقعیتی بسیار ایده‌آل را پورحمیدی مهار کرد.

دقیقه 110: یک ارسال به دهانه دروازه فرصت بسیار خوبی را نصیب سروش رفیعی کرد ولی این بازیکن قدر موقعیت به دست آمده را ندانست و توپ به بیرون رفت.

دقیقه 111: باز هم سپاهان روی دروازه آلومینیوم یک موقعیت خطرناک ایجاد کرد که ضربه دانیال اسماعیلی فر با کمترین اختلاف ممکن از کنار تیر دروازه به بیرون رفت.

ماراتن 120 دقیقه‌ای به سود شاگردان خطیبی / آلومینیوم 5(1) - سپاهان 4 (1)؛ایستگاه اراک؛پیاده شو!

ضربات پنالتی:

ضربه نخست سپاهان را گئورگی گولسیانی زد که برخلاف جهت حرکت پورحمیدی وارد دروازه شد.
ضربه نخست آلومینیوم را میثم مجیدی زد که او نیز برخلاف جهت حرکت صدقی توپش را به گل تبدیل کرد.
ضربه دوم سپاهان را سجاد شهباززاده زد که پورحمیدی با واکنشی دیدنی توپ را مهار کرد.
ضربه دوم آلومینیوم را محمد امیدی فر زد که او نیز برخلاف جهت حرکت صدقی ضربه اش را به گل تبدیل کرد.
ضربه سوم سپاهان را دانیال اسماعیلی فر زد که ضربه این بازیکن به آسمان زده شد.
ضربه سوم آلومینیوم را مصطفی احمدی زد که توپ پس از واکنش دیدنی صدقی به تیر دروازه برخورد کرد و به درون زمین بازگشت.
ضربه چهارم سپاهان را محمدرضا خلعتبری زد که با وجود واکنش خوب پورحمیدی و تأثیرگذاری او روی توپ، این ضربه وارد دروازه شد.
ضربه چهارم آلومینیوم را نیما درودی زد و در حالیکه صدقی توپ را مهار کرده بود، ضربه درودی از بالای دستان او وارد دروازه شد.
ضربه پنجم سپاهان را امید نورافکن زد که او برخلاف حرکت پورحمیدی ضربه اش را به گل تبدیل کرد.
ضربه پنجم آلومینیوم را میلاد شیخ فخرالدینی زد و صدقی با واکنشی دیدنی توپ را مهار کرد.
ضربه ششم سپاهان را سروش رفیعی زد که توپ او به تیر دروازه برخورد کرد.
ضربه ششم آلومینیوم را امید سینک زد و ضربه این بازیکن به طاق دروازه سپاهان چسبید تا این تیم راهی مرحله بعد شود.

ماراتن 120 دقیقه‌ای به سود شاگردان خطیبی / آلومینیوم 5(1) - سپاهان 4 (1)؛ایستگاه اراک؛پیاده شو!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر