نیروگاه بندرعباس و سه شرکت نفت فلات‌ قاره پای ثابت آلایندگی هرمزگان هستند


نیروگاه بندرعباس و سه شرکت نفت فلات‌ قاره پای ثابت آلایندگی هرمزگان هستند

 بندرعباس-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: شرکت های نفت فلات قاره سیری، قشم و لاوان و نیروگاه توانیر صنایعی هستند که از چند سال گذشته به طور متوالی در فهرست صنایع آلاینده استان هستند.

به گزارش ایرنا، حبیب مسیحی تازیانی روز دوشنبه نشست خبری به مناسبت هفته هوای پاک افزود:در مجموع سال گذشته واحد۲۷صنعتی آلاینده در استان شناسایی شد و امسال نیز۱۷صنعت آلاینده شناسایی شده اند که پایان بهمن نام آنها به صورت رسمی به سازمان محیط زیست اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد:تا پایان آذر امسال خروجی دود ۳۷واحد صنعتی مورد پایش قرار گرفت و ۳۸مورد پایش نیز از هوای محیط های صنعتی انجام شد.

این مسئول خاطرنشان شد: در این مدت(تا پایان آذر ) ۱۱۹ اخطار برای واحدهای صنعتی آلاینده صادر شده است.

مسیحی تازیانی با اشاره به مازوت سوزی نیروگاه بندرعباس (توانیر) تصریح کرد: در حال حاضر فقط یک سوم گاز مورد نیاز این نیروگاه تامین می شود و بقیه سوخت آن مازوت است که منجر به ورود فلزات سنگین (سرب، جیوه وTکادمیوم ، کروم و آرسنیک) و گوگرد می شود که بررسی عوارض انسانی آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان تاکید کرد: هیچ نیروگاهی مجوزی از محیط زیست برای استفاده از مازوت به عنوان سوخت ندارد.

مسیحی با اشاره به نتایج سنجش آلودگی هوا توسط ایستگاه های سراسر استان گفت: تا پایان آذر ، هرمزگان ۱۶روز هوای پاک و ۲۱۸روز هوای قابل قبول داشته است.

این مسئول تعداد روزهای ناسالم و خیلی ناسالم را را به ترتیب ۳۹ و سه روز اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین