نباید اجازه دهیم هنر این مرز و بوم به نام دیگران به ثبت برسد


نباید اجازه دهیم هنر این مرز و بوم به نام دیگران به ثبت برسد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با انتقاد از سرقت هنری و ادبی و مصادره مفاخر و شخصیت های برجسته به نام سایر کشورها از مسئولان خواست اجازه ندهند مواریث این کشور ازز این طریق به یغما برود.


آیت الله سیدحسن عاملی در آئین افتتاح نمایشگاه نخستین هنرواره ملی خوشنویسی ایران دل در حوزه هنری اردبیل اظهار کرد: آنهایی که در طول تاریخ نظامی، مولوی و دیگر شاعران برجسته این کشور را به نام خود مصادره کردند امروز نیز تلاش می کنند تا خط نستعلیق را به نام خود ثبت کنند.


وی تلاش کشور ترکیه را در سال های گذشته برای ثبت خوشنویسی ثلث به نام این کشور یادآور شد و خاطرنشان کرد: به تنها هویتی از زبان عربی در این هنر باقی نمانده بلکه به جای عراق که مهد خوشنیوسی ثلث است این هنر به نام ترکیه به ثبت رسیده است.


امام جمعه اردبیل گفت: در قالب این جشنواره سعی شده تا در رشته خوشنویسی نستعلیق و نستعلیق شکسته از هنرمندان فاخر ایران آثاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شود تا ما بتوانیم این ظرفیت عظیم را معرفی کنیم.


عاملی تصریح کرد: هنرمندان ما در قالب خوشنویسی نستعلیق سعی می کنند تا شاهکار ادبی و سخنوری ایرانیان را به تصویر بکشند تا با مفاهیم عالی بهترین گنجینه تربیتی و معرفتی به نسل های آینده نیز منتقل شود.


وی برگزاری این هنرواره را با محوریت شعر «همه عالم تن است و ایران دل» سعی بر این بوده تا عظمت سرزمین ایران و هویت شیعی آن به نمایش گذاشته شود که قطعا در هنرواره ها و جشنواره های متعدد این ظرفیت عظیم معرفی خواهد شد.


امام جمعه اردبیل از برگزاری کنگره علمی عظیم نظامی گنجوی با محوریت دانشگاه تبریز خبر داد و بیان کرد: دو جلد مقاله تحقیقی به سبک آثار نظامی تهیه و تدوین شده تا با ترجمه به زبان های بین المللی این گنجینه عظیم مورد استفاده قرار گیرد.


عاملی افزود: ما امروز در کنار سفره باعظمت فرهنگ و مدنیت این کشور نشسته ایم و باید قدر فرصت ها را دانسته و بهترین مفاهیم تعلیمی و آموزشی و تربیتی را برای نسل های آینده مهیا کنیم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در