یادواره شهدای بمباران دانشکده فنی تبریز برگزار شد


یادواره شهدای بمباران دانشکده فنی تبریز برگزار شد

تبریز - ایرنا - در مراسمی یاد و خاطره 22 شهید گلگون کفن دانشکده فنی تبریز که 27 دی ماه سال 1365 در اثر بمباران این دانشکده توسط دشمن بعثی به شهادت رسیدند، گرامی داشته شد.

این مراسم با قرائت پیام رئیس جهاد دانشگاهی کشور آغاز شد.

حمیدرضا طیبی در این پیام خاطرنشان کرده است: امروز به برکت جانفشانی شهدا و عمل صالح آنها، دلهای بسیاری از جوانان این مرز و بوم و از جمله محققان، فناوران و نخبگان جوان فرهنگی جهاددانشگاهی به تداوم راه شهدا متمایل شده و در عرصه‌های مختلف افتخار آفریده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی اظهار امیدواری کرده است: علاوه بر یاد و بزرگداشت آن روحانیون عاشق و مدد گرفتن از انوار معنویشان، گنج‌های به‌جا مانده از شهدای عزیزمان از جمله خاطرات و مستندات جهاد شورانگیزشان، وصیت نامه‌های درس آموز و زندگی با اخلاص و عزم انقلابی آنها به خوبی ترسیم و تصویر شود.

فرمانده سپاه عاشورا عصر دوشنبه در مراسم گرامی داشت یاد و خاطره این شهدا گفت: دانشجویان یکی از برجسته‌ترین و موثرترین افراد در دفاع مقدس بودند که با اتکا به توان خود و تبعیت از فرمان امام (ره) توانستند در عین حال که دشمن ما را تحریم کرده بود، نیازهای رزمندگان را تامین کنند.

سردار اصغر عباسقلی زاده افزود: شهادت مظلومانه‌ ۲۲ دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تبریز که با جاسوسی منافقان کوردل و بمباران عراق به شهادت رسیدند، گواهی تاثیرگذاری دانشجویان در دفاع مقدس بود.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی با الهام گیری از نهضت امام حسین (ع) به وقوع پیوست و همه‌ دشمنان غرب و شرق با یکدیگر متحد شدند تا انقلاب ما را شکست دهند.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: ما در جنگ تحمیلی تنها با صدام نمی‌جنگیدیم بلکه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، شوروی سابق، رژیم صهیونیستی، اردن، مصر و بسیاری از کشورهای دیگر به حمایت از صدام پرداختند، ولی ما با اتکا به خداوند، توسل به اهل بیت (علیهم السلام) و اطاعت از ولایت مطلقه‌ فقیه اجازه ندادیم خدشه‌ای به نظام وارد شود.

سردار عباسقلی زاده با بیان اینکه در جنگ تحمیلی دشمنان تمامی امکانات خود را در اختیار عراق قرار داده بودند، گفت: دانشجویان این دانشکده در حالی نیازهای رزمندگان را از طریق مهندسی معکوس تولید و تهیه می‌کردند که حتی کمترین امکانات جنگی لازم را در اختیار نداشتیم.

رئیس دانشگاه تبریز هم گفت: باید کارگاه شهدای دانشکده فنی دانشگاه تبریز را درخور شان شهدا احیا کرده و امکانات و دستگاه‌هایی را که شهدا در اختیار داشتند، بازسازی کنیم و باید این مکان را به زیارت‌گاه شهدای ۲۷ دی تبدیل کنیم تا امت شهید پرور برای زیارت به این مکان بیایند.

صفر نصراله زاده اظهار کرد: برخود می‌بالیم که هرسال این مراسم را برگزار می‌کنیم و هرچقدر هم مراسم و یادواره برگزار کنیم، باز هم اندک است.

وی ادامه داد: دانشگاه جایگاه مهمی دارد و امام خمینی(ره) جایگاه خاصی برای دانشگاه قائل بودند و باید بدانیم که چه دانشگاهی انسان را به سعادت می‌رساند و طوری فرهنگ سازی کنیم تا جامعه از دانشگاه الگو بگیرد.

وی با بیان اینکه اثرات شهدا سال‌های سال ماندگار بوده و خواهد بود، تاکید کرد: شهدا کسانی بودند که برای شهادت و جان دادن در راه خدا با یکدیگر مسابقه می‌دادند و به راستی همه‌ی ما حسرت آن‌روزها را می‌خوریم.

رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد: شهدای ۲۷ دی نیز همگی عاشق حضور در جبهه بودند اما به دلیل اینکه دشمن تحریم ما را کرده بود، این دانشجویان احساس تکلیف کرده و در این کارگاه به ساخت سلاح و مهمات پرداختند که سرانجام توسط بمباران رژیم صدام به‌صورت ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.

در پایان این مراسم خانواده‌های شهدای ۲۷ تبریز تجلیل شدند.

۲۷ دی ماه سال ۱۳۶۵ دانشکده‌ فنّی تبریز، هدف بمباران دشمن متجاوز بعثی قرار گرفت و ۲۲ دانشجو به مقام والای شهادت رسیدند و ۷ دانشجو نیز جانباز شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس