فرماندار قشم: نیمه شب پر بارش همراه با صاعقه در پیش است


فرماندار قشم: نیمه شب پر بارش همراه با صاعقه در پیش است

ایرنا- قشم- فرماندار شهرستان قشم گفت: بر اساس اعلام اداره هواشناسی، تندبادهای لحظه‌ای، صاعقه و بارندگی شدید برای دوشنبه شب تا ظهر سه شنبه پیش بینی شده و از این آماده باش عمومی امری ضروری است.

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا از فرمانداری قشم، محمد محمد حسینی تختی افزود: همه دستگاه‌ها، نهادها و عموم مردم باید با آمادگی و لحاظ تدابیر مورد نیاز، خسارت و آسیب‌ها را به کمترین میزان ممکن برسانند.

وی ادامه داد: دریانوردی و صیادی به صورت مطلق ممنوع است و همچنین مردم از ترددهای جاده‌ای غیر ضروری به صورت جدی پرهیز کنند.

رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان قشم تصریح کرد: بخشداران، شهرداران، دهیاران و دیگر اعضای این ستاد باید ضمن اطمینان چند باره از آمادگی تجهیزات در اختیار، هشدارهای لازم را هر چه سریع‌تر به جامعه هدف منتقل کنند.

وی ضرورت تخلیه خانه‌های ناایمن روستایی و منازل مسکونی زنان سرپرست خانوار را یادآور شد و از دهیاران خواست ضمن نظارت در صورت نیاز برای جابجایی این دسته از ساکنان روستایی تمهیدات لازم را فراهم کنند.

محمدحسینی تختی با تاکید بر پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع صاعقه و تندبادهای لحظه ای از اواخر دوشنبه شب تا بامداد سه‌شنبه، افزود: این سامانه بیشتر بخش‌هایی از شرق شهرستان را زیر تاثیر قرار خواهد داد و از این رو رسانه‌های ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی مجازی برای آگاهی مردم تلاش کنند.

وی یادآور شد: مردم از پارک خودرو زیر درختان، تیرهای برق و اسکان در ساختمان های نیمه کاره و ناایمن خودداری کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان