مجاهدان دوران دفاع مقدس قهرمان های واقعی جامعه هستند


مجاهدان دوران دفاع مقدس  قهرمان های واقعی جامعه هستند

آیت الله حسینی با بیان اینکه کسانی که به فرمان رهبران الهی در میادین حضور پیدا می کنند حیات آنها جاودانه خواهد بود، گفت: مجاهدان دوران دفاع مقدس به رهبری امام خمینی ( ره) قهرمان های واقعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (۲۲ دی ماه» در آئین تجلیل از مادران و همسران شهدای والامقام ارتش که در کنگره شهدای شهدای شهر یاسوج برگزار شد، به 20 شهید گرانقدر ارتش در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: افرادی در این دنیا آمده و می روند اینکه نحوه آمدن و رفتن آنها مهم است، برخی ها سخت زندگی می کنند، سخت مبارزه می کنند، برای ارمان ها جنگ می کنند و برخی دیگر عمر، سرمایه خود را می بازند تا جایی که این انسان می گوید ای کاش خداوند ما را خلق نکرده بود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کسانی که سعی و تلاش آنها در راه مجاهدت و فداکاری در راه الهی بود سعی آنها باقی خواهد ماند، اظهار کرد: کسانی که به فرمان فرامین الهی در میدان حاضر هستند خداوند توفیق شهادت را به آنها عنایت خواهد کرد.
آیت الله حسینی با بیان اینکه کسانی که به فرمان رهبران الهی در میادین حضور پیدا می کنند حیات آنها جاودانه خواهد بود، افزود: افراد زیادی در زمان های مختلف جنگ داشتند و جان دادند اما آرمان آنها الهی نبود و فایده ای برای آنها ندارد، اما مجاهدان دوران دفاع مقدس به رهبری امام خمینی ( ره) قهرمان های واقعی هستند.
وی با بیان اینکه طاغوت پهلوی با محافل و مجالس معنوی مخالف بود، گفت: در زمان طاغوت کسی نمی توانست به صورت علنی نماز بخواند و معنا و مفهوم آن این است که آنها خواستار اجرای فرامین الهی نبودند، چنین شخصی طاغوت است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ارتش در جنگ تحمیلی به عنوان پایه های قدرت حضور پیدا کرد، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس همه قدرت ها در برابر ایران قرار داشتند اما مجاهدت های ارتش، بسیج، سپاه و گروه های مردمی نقش اثرگذاری در سرنوشت جنگ برجای گذاشت.
وی با بیان اینکه ارتش امروز می تواند در برابر رژیم صهیونیستی و همچنین حضور در جبهه مقاومت نقش فعالی داشته باشد، گفت: نیروی دریایی ارتش در کنار تهدیدات آمریکا و تجهیزات آنها قدرت نمایی داشت و با افتخار بازگشت.
آیت الله حسینی با بیان اینکه در نظامی زندگی می کنیم که فرمانبرداری، حضور در آن افتخار محسوب می شود، گفت، امروز ایران پنجه در پنجه استکبار و ابرقدرت جهان انداخته است.
امام جمعه مرکز استان به عدم اعتقاد به ارزش های الهی در زمان طاغوت اشاره کرد و اینکه اسلام را بر زمین زدند، گفت: امروز نظام اسلامی درصدد تحقق هدف اسلام ناب محمدی (ص) است.
وی با بیان اینکه اگر در میدان جنگ و نبرد کسانی نبودند که مبارزه کنند سرنوشت جنگ به گونه ای دیگر رقم می خورد زیرا هدف صدام تجزیه جمهوری اسلامی و شکست آن بود، ادامه داد: کسانی که در میدان نبرد از ناموس ملت، خاک ملت دفاع کردند ارتش، سپاه ، مادران، پدران و خانواده شهدا بودند.
آیت الله حسینی با تاکید بر اینکه نباید مجاهدت های خانواده های شهدا فراموش شود زیرا آنها تاج سر ما و وسیله عزت ما هستند، گفت: هرکس مجاهدت های شهدا و خانواده های آنها را فراموش کند نتیجه آن ذلت و خواری ما خواهد بود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد هم در این آئین با بیان اینکه به درستی جایگاه ارتش در دفاع مقدس مطرح نشده است، گفت:در دفاع مقدس و ابتدای انقلاب ارتش کمر نیروی دریایی ارتش عراق را خرد کرد و تا پایان جنگ عراق دیگر نیروی دریایی نداشت و هیمنه آنها شکست.

سردار خرم دل با بیان اینکه به برکت ارتش و پدافند ما صادرات نفت در جزیره خارک قطع نشد، ادامه داد، امنیت هوایی و پیرامونی جزیره خارک را ارتش تامین کرد از طرفی عناصر ارتشی مانند شهید صیاد شخصیتی برجسته و عارفی بود، شهید بابایی، شهید ستاری شهید عبد الثانی از شهدای ارتش هستند.
وی به اقدامات مهم ارتش مانند برگزاری نماز جماعت در بوشهر و دریا اشاره کرد و گفت، در بحث سیل زلزله سپاه ارتش نیروی انتظامی در کنار مردم خدمت رسانی می کنند این موضوع از لطافت دینی ما است که در هیچ ارتشی و نظامی وجود ندارد این ارزش ها سبب شد تا کشته های ما شهید نام گذاری شوند و تا امروز از آنها و نامشان به نیکی یاد شود.
پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیب غفوریان پربازدید شد!