(ویدئو) سلاح‌های دست نیروهای مقاومت پنجشیر خبرساز شد


(ویدئو) سلاح‌های دست نیروهای مقاومت پنجشیر خبرساز شد

برخی سلاح‌های دیده شده در دست نیروهای مقاومت پنجشیر گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال ارسال این تسلیحات از سوی دولت روسیه را افزایش داده است.

روسیه ادعا‌هایی مطرح شده در مورد ارسال اسلحه از سوی روسیه به جبهه مقاومت ملی افغانستان در پنجشیر را رد کرد.

به گزارش فرارو، خبرگزاری تاس روسیه به نقل از ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نوشت که ادعا‌های مطرح شده از سوی کارشناسان آمریکایی در مورد ارسال اسلحه توسط دولت روسیه به جبهه مقاومت ملی افغانستان، شایعه است.

ماریا زاخارووا گفت: ما اظهارات برخی از کارشناسان آمریکایی را در مورد تهیه اسلحه توسط دولت روسیه به جبهه مقاومت ملی افغانستان در پنجشیر که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، دیدیم. روسیه به عنوان کشور ارائه کننده این سلاح‌ها معرفی شده است. ما قاطعانه چنین ادعا‌هایی را رد می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که دولت روسیه به هیچ وجه در تسلیح طرف‌های درگیر در افغانستان مشارکت ندارد و در آینده نیز چنین نخواهد کرد.

ماریا زاخارووا افزود: مسکو متقاعد شده است که ارسال تسلیحات به طرف‌های درگیر در افغانستان، کمکی به تثبیت اوضاع در افغانستان نخواهد کرد و برعکس، تضاد‌ها میان افغان‌ها را تشدید خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اذعان کرد که حمایت از یکی از طرف‌های درگیر در افغانستان، اساساً با منافع روسیه در تضاد است.

پس از نشر نوار‌های ویدیویی و عکس از نیرو‌های جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود در پنجشیر، برخی از کارشناسان اسلحه ادعا کردند که برخی از تسلیحات نیرو‌های جبهه مقاومت ملی، پیش از این در افغانستان استفاده نشده‌اند و احتمالاً به تازگی در اختیار این نیرو‌ها قرار گرفته‌اند.

در این میان، یک نوع موشک به نام PG-۷VR و یک نوع اسلحه تک‌تیرانداز به نام SVDS pattern DMR در اختیار نیرو‌های جبهه مقاومت ملی قرار دارند که باعث شده است گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال ارسال این تسلیحات از سوی دولت روسیه، افزایش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری