فورد موندئو جدید 2022 به‌صورت رسمی رونمایی شد


فورد موندئو جدید 2022 به‌صورت رسمی رونمایی شد

نسل جدید فورد موندئو به‌صورت رسمی در مرکز طراحی این خودروساز در شانگهای چین معرفی شد. سدان میان سایز و تازه‌نفس فورد فقط در اختیار مشتریان چینی قرار خواهد گرفت. اگرچه فورد موندئو پس از 30 سال با بازار اروپا وداع کرده است اما شایعات زیادی درباره نسل جدید آن وجود داشته است. حالا فورد … The post فورد موندئو جدید 2022 به‌صورت رسمی رونمایی شد...

نسل جدید فورد موندئو به‌صورت رسمی در مرکز طراحی این خودروساز در شانگهای چین معرفی شد. سدان میان سایز و تازه‌نفس فورد فقط در اختیار مشتریان چینی قرار خواهد گرفت. اگرچه فورد موندئو پس از ۳۰ سال با بازار اروپا وداع کرده است اما شایعات زیادی درباره نسل جدید آن وجود داشته است. حالا فورد اقدام به معرفی موندئو جدید کرده است و این خودرو از جدیدترین زبان طراحی شرکت در کشور چین سود می‌برد. این خودرو نسبت به نسل پیشین خود ۲۳ میلی‌متر پهن‌تر و ۶۳ میلی‌متر طویل‌تر است. طول کلی موندئو جدید به ۴۹۳۵ میلی‌متر می‌رسد. فورد اشاره چندانی به جزئیات این خودرو نکرده است اما حدس می‌زنیم موندئو از پلتفرم مشترک با فورد اووس و لینکلن زفیر استفاده کرده است.

فورد موندئو جدید 2022 به‌صورت رسمی رونمایی شد

کلیت خودرو استایل مشابه مدل‌های کوپه را دارد و همین امر باعث شده است موندئو ۲۰۲۲ اسپورت تر به نظر برسد و درعین‌حال تناسبات سه جعبه‌ای سدان ها را حفظ کند. نمای جلوی این خودرو از چراغ‌های جداگانه و جلوپنجره بزرگ سود می‌برد. این بخش‌ها شباهت زیادی به فورد اووس دارند اما سپر ظاهر محافظه‌کارتری به خود گرفته است. بدنه این خودرو هم در مقایسه با نسل‌های پیشین بسیار عضلانی‌تر است و در برخی بخش‌ها همچون گلگیرها و گرافیک چراغ‌های عقب می‌توان ردپای موستانگ را دید.

فورد موندئو جدید 2022 به‌صورت رسمی رونمایی شد

در بخش عقب شیشه بسیار خمیده‌ای را می‌بینیم که باعث ایجاد اسپویلری یکپارچه شده است. پیچیدگی چراغ‌های عقب و نوشته موندئو هم باعث شده‌اند این بخش بسیار شلوغ به نظر برسد. سپر عقب با عناصر تزئینی کرومی و یک دیفیوزر همراه شده است. همچنین با توجه به تصاویر جاسوسی قبلی احتمالاً فورد نسخه اسپورت تر ST-Line را با سپرها و چرخ های متفاوت معرفی خواهد کرد. فورد در فرایند توسعه این خودرو از مشتریان چینی هم نظرسنجی کرده است. نظرات آن‌ها منجر به نصب عناصر طراحی‌ای همچون دستگیره درب‌های متفاوت، نشان لمسی فورد برای باز کردن صندوق‌عقب، چراغ‌های کشیده شده در پهنا و سلول‌های فعال جلوپنجره شده است.

فورد موندئو جدید 2022 به‌صورت رسمی رونمایی شد

مدیر طراحی فورد چین گفته است:

هدف ما تولید خودرویی آئرودینامیک و پویا بوده است تا بتواند انرژی و استحکام را با فضای زیاد و راحتی بالا ترکیب کند. این فرم قوی و تأکیدی روی پهنا باعث شده خودروی ما ابهت بالایی داشته باشد. این ویژگی‌ها را مشتریان چینی تحسین می‌کنند

فورد همچنین رندرها و اسکچ های طراحی موندئو جدید را منتشر کرده است. متأسفانه در بیانیه خبری فورد اشاره‌ای به مشخصات فنی موندئو ۲۰۲۲ نشده است هرچند نشان اکوبوست ۲۴۵ روی درب پشتی به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری موجود در اووس اشاره دارد. احتمالاً این پیشرانه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.

فورد موندئو جدید 2022 به‌صورت رسمی رونمایی شد

این خودروساز آمریکایی تصاویر کابین نسل جدید موندئو را منتشر نکرده است اما انتظار می‌رود این بخش مشابه اووس باشد. به این ترتیب می‌توانیم انتظار پانل ۴۳ اینچی را داشته باشیم که شامل پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر لمسی ۲۷ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی است. همچنین حدس می‌زنیم موندئو جدید همانند لینکلن زفیر از سیستم خودران سطح ۲ سود ببرد. این خودرو در چین و توسط چانگان فورد تولید می‌شود و اولین نمونه‌ها از سال جاری به دست مشتریان می‌رسند.

فورد موندئو جدید 2022 به‌صورت رسمی رونمایی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !