ساوه‌شمشکی: بهترین نتیجه را در المپیک زمستانی کسب می‌کنم


ساوه‌شمشکی: بهترین نتیجه را در المپیک زمستانی کسب می‌کنم

تهران- ایرنا- ملی‌پوش اسکی آلپاین پس از کسب سهمیه بازی‌های المپیک زمستانی پکن گفت: تجربه حضور در المپیک‌های گذشته مسیر رسیدن به موفقیت در این بازی‌ها را همواره می‌کند و تلاش می‌کنم، بهترین نتیجه را کسب کنم.  

حسین ساوه‌شمشکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: برای آنکه المپیکی شوم، از مسابقات بین‌المللی ترکیه شروع کردم. از انتهای سال گذشته پس از ۲ سال به تمرینات تیم ملی بازگشتم.

وی افزود: در این ۲ سال هم به دلیل مصدومیت و نیز مشکلات با مجموعه فدراسیون در تمرینات تیم ملی حضور نداشتم و از عرصه ورزش دور بودم. با تغییر در ریاست فدراسیون شرایط بهتر شده و تصمیم گرفتم دوباره در تمرینات حضور یابم.

ملی‌پوش اسکی آلپاین عنوان کرد: در ترکیه در چهار مسابقه شرکت کردیم و بعد از آن در انتخابی بین‌المللی المپیک هم در ۱۲ رقابت حضور یافتم که در ۹ رقابت مقام نخست و در سه رقابت مقام دوم را کسب کردم و در نهایت سهمیه المپیک زمستانی پکن را کسب کردم.

وی اضافه کرد: در بازی‌های المپیک بهترین‌های دنیا حضور می‌یابند و مسلما رسیدن به مدال دشوار است. در کنار آن سطح مسابقاتی که ما در آن شرکت کردیم با این بازی‌ها بسیار تفاوت دارد و همین امر سبب می‌شود تا رقابت‌های دشواری داشته باشیم.

ساوه شمشکی یادآور شد: برای حضور در بازی‌های المپیک زمستانی ۹۰ درصد آمادگی جسمانی دارم و در این فرصت باقی مانده تا المپیک تلاش می‌کنم تا با تمرینات مداوم بهترین نتیجه را در این بازی‌ها کسب کنم.

وی افزود: تجربه حضور در المپیک ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ را دارم و این تجربه‌ها می‌تواند در مسیر رسیدن به موفقیت در بازی‌های المپیک به من کمک کنند.

ملی‌پوش اسکی آلپاین تاکید کرد: زمانی رییس کمیته استعدادیابی استان تهران بودم و ۲ سال به صورت جدی کار کردم، اما تصمیمات سلیقه‌ای عده‌ای در گذشته سبب شد تا روند شناسایی و جایگزینی اسکی بازان در تیم ملی با مشکل روبرو شود.

وی ادامه داد: استعدادیابی زمانی به درستی انجام می‌شود که زیرساخت‌های اسکی کشور هم درست شود اما این زیرساخت‌ها متعلق به چندین دهه است. چالش بزرگی است که سرمایه‌گذاری در استعدادیابی با نبود زیرساخت‌های خوب، به هدر می‌رود.

ساوه شمشکی عنوان کرد: بیشتر پیست‌های ایران دچار مشکل هستند. پیست شمشک و دیزین و غیره قطب‌های اسکی کشور هستند و متاسفانه راکد بودن فعالیت این پیست‌ها ضربه بزرگی به ورزش اسکی زده است.

وی گفت: در شورای شهر شمشک هستم و به وزیر ورزش نامه زدم تا پیست شمشک را به شهرداری واگذار کند. زیرا این پیست ظرفیت بزرگ ورزش اسکی محسوب می‌شود و حتی شمشک ۶۱۴ مربی و داور دارد. در طول ادوار بیش از ۸۰ درصد المپین‌ها از این منطقه بودند.

ملی‌پوش اسکی آلپاین عنوان کرد: اگر وزیر ورزش این اقدام را انجام دهد می‌توانیم با توجه به اختیارات شهرداری و توافق مالکیت اراضی پیست اسکی را توسعه دهیم و به وزارت ورزش قول می‌دهم که شمشک را به بهترین پیست خاورمیانه تبدیل کنم.

حسین ساوه‌شمشکی با دارا بودن بهترین پوئن فیز (امتیاز جهانی) در پایان رقابت‌های انتخابی المپیک زمستانی موفق شد به عنوان نماینده اسکی آلپاین مردان در المپیک زمستانی انتخاب شود.

بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ از ۱۵ بهمن ماه سال جاری در شهر پکن چین آغاز خواهد شد. ایران در ۲ بخش ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی ورزشکارانی را به این دوره از بازی‌ها اعزام خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق