فرصت«برد- برد»توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه/ تحریم‌ها کم‌رنگ می‌شود


فرصت«برد- برد»توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه/ تحریم‌ها کم‌رنگ می‌شود

تهران- ایرنا- نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت:ایران و روسیه در زمینه کشاورزی قابلیت های فراوانی برای مبادلات اقتصادی دارند که در صورت هماهنگی و حمایت های لازم می تواند برای هر دو طرف یک فرصت «برد -برد» باشد.

«سید کاظم موسوی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد روابط ایران و روسیه گفت: مناسبات ایران و روسیه ، روابط راهبردی ، باثبات و فراتر از روابط دو همسایه است. هیچ عامل ثالثی در عرصه بین الملل و منطقه‌ای نمی‌تواند تاثیر منفی در روابط رو به رشد دو کشور داشته باشد و سفر آتی آیت الله سید ابراهیم رییسی در راستای توسعه روابط تهران- مسکو انجام می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مناسبات دوجانبه در راستای تامین منافع مشترک و کمک به تامین امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است علاوه بر این داشتن مرزهای مشترک آبی در دو سوی دریای خزر فرصت‌های خوبی برای همکاری های تجاری بین دو کشور پدید آورده که انتظار می رود در این سفر مورد توجه طرفین قرار گیرد.

موسوی با اشاره به نیاز مشترک دو کشور در زمینه محصولات کشاورزی گفت: ایران سالانه نیازمند واردات بخشی از گندم و غلات مورد نیاز خود از روسیه است، روسیه نیز به محصولات کشاورزی میوه و تره‌بار ایران نیازمند است برای تسریع در روند همکاری‌ها لازم است در این زمینه اقدامات موثری برای تقویت و توسعه مبادلات تجاری برداشته شود.

وی افزود: ایران و روسیه در زمینه کشاورزی قابلیت های فراوانی برای مبادلات اقتصادی دارند که در صورت هماهنگی و حمایت های لازم می تواند برای هر دو طرف یک فرصت «برد -برد» باشد.

نماینده مردم اردبیل سفر رییس جمهور به روسیه را مهم ارزیابی کرد و گفت: در شرایطی که مذاکرات برای رفع تحریم ها در وین جریان دارد این سفر می تواند حامل پیامی برای غربی ها باشد که ایران برای تامین منافع ملت خود کوتاه نخواهد آمد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم نقش آفرینی روسیه در مذاکرات برجامی برای رفع کامل تحریم‌ها تاکید کرد.

موسوی با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم در تعامل با حوزه شرق گفت: دولت جدید در تقویت تعامل با حوزه شرق نشان داد که دنیا فقط چند کشور اروپایی و آمریکا نیست، روسیه وچین از نظر پیشرفت ها در حوزه تکنولوژی و اقتصاد در جهان تعیین کننده هستند و توسعه روابط با این کشورها می تواند تحریم های اعمال شده علیه ملت ایران را کم رنگ کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد ازسیاست خارجی دولت روحانی خاطر نشان کرد: دولت گذشته روابط و مذاکرات خود را به چند کشور غربی معطوف کرده بود، اروپا و آمریکا نیز وعده وعیدهایی برای توسعه روابط می داند،اما در عمل دولت روحانی نتوانست دستاورد مثبتی از مذاکرات داشته باشد این عدم موفقیت ضررهای را به کشور وارد کرد.

وی با بیان اینکه بیانات رهبرانقلاب فصل الخطاب سیاست خارجی کشور است، تصریح کرد: رهبر انقلاب بارها فرمودند که به اروپاییان اعتمادی نیست، اما دولت روحانی تاکید داشت که فقط با ارتباط و مذاکره با غرب مشکلات کشور را حل می کنیم، مذاکرات برجامی نیز غیر از هزینه و اتلاف وقت دستاوردی برای کشور به همراه نداشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)