بیرم، بنارویه و لطیفی لارستان فارس را آب فرا گرفت


بیرم، بنارویه و لطیفی لارستان فارس را آب فرا گرفت

لارستان –ایرنا - بارش شدید باران از بامداد سه شنبه 28 دیماه 1400 در نقاط مختلف لارستان و شهرهای جنوبی فارس آغاز شده و بارش ها سبب آب گرفتگی شهرهای لار و بنارویه و قطع ارتباط بیرم با مناطق اطراف شده است.

بارش ها در شهر لار مرکز شهرستان لارستان و شهر لطیفی پایین دست شهر قدیم لار سبب آبگرفتگی خیابان ها شده و تردد در میدان های اصلی شهر با مشکل و به کندی صورت می گیرد.

بارش سنگین باران هم اینک در شهر بنارویه لارستان سبب آبگرفتگی شدید در سطح شهر و خیابان ها شده و ترد خودروها و عبور شهروندان را به شدت با مشکل مواجه کرده است.

خشنود از اعضای شورای شهر بنارویه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: این شهر کوهپایه ای چون در مسیر آبراهه ها کوه های اطراف و رودخانه های فصلی به خصوص از سمت داراب و جویم واقع شده به محض بارش های های سنگین ، شهر هم دچار آبگرفتگی شدید می شود.

وی گفت: تمهیدات و تدابیر از قبل از سوی نیروهای شهرداری و دستگاه های خدمات رسان در سطح شهر انجام شده و مناطقی که پیش تر با مشکل مواجه شدند از جمله ساکنان محله های پایین دست کوه شاه نشین هم عملیات پاکسازی و ایمن سازی مناطق انجام شده است.

از بخش بیرم لارستان هم خبر رسیده که باز هم با وقوع بارش های سنگین باران از بامداد سه شنبه و طغیان رودخانه ها مسیر این شهر با روستاهای بالادست و اشکنان لامرد و دیگر شهرهای جنوبی استان قطع شده است.

پل ارتباطی روستای بالاده که در سیل هفته گذشته دچار تخریب شده بود و با تلاش راهداران و اداره کل راه و شهرسازی لارستان راه دسترسی و جایگزین موقت نیز با جا گذاری ۲ عدد لوله ایجاد شده بود؛ امروز و در اثر وقوع سیلاب لوله ها را آب بُرد و مجددا ارتباط شهر بیرم با این روستاهای بالادست قطع شده است.

پل روستای محمد قاسمی از دیگر روستاهای بالادست شهر بیرم هم سر ریز شده که احتمال ورود آب به داخل این روستا نیز وجود دارد که البته نیروهای امدادی و مردمی و دستگاه های خدمات رسان در منطقه مستقر شده اند.

مهدی اسماعیلی مدیرآموزش و پرورش لارستان هم اعلام کرد که مدارس در شهر لار تعطیل نیست و امتحانات دانش آموزان برقرار است ولی تعطیلی و یا بازگشایی مدارس در سایر بخش های شهرستان را به بخشداری ها واگذار کردیم.

بارش های فوق سنگین در راه است

هواشناسی استان فارس علام کرده که بارش های شدید در راه است و برای سه شنبه مدل ها و پیش بینی ها از وقوع بارش های فوق سنگین در شهرهای جنوبی حکایت دارد.

شهرستان های داراب، زریندشت، لامرد، لارستان، اهل ، اشکنان، بیرم، مُهر، جهرم، فیروزآباد، فسا و استهبان کانون اصلی بارش های سنگین و سیل آسای امروز سه شنبه ۲۸ دیماه جاری در استان فارس اعلام شده است.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر، پنج بخش ،هشت شهر و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله ۳۸۸ کیلومتری شیراز واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان