قائم مقام دبیرکل مبارزه با دوپینگ مطرح کرد / دوپینگ؛ یک نمونه از 200 آزمایش مثبت شد 


قائم مقام دبیرکل مبارزه با دوپینگ مطرح کرد / دوپینگ؛ یک نمونه از 200 آزمایش مثبت شد 

دکتر فرزاد شارکی، قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد تعداد تست دوپینگ از فوتبالیست ها در فصل جاری افزایش پیدا خواهد کرد و بیش از 200 نمونه خواهد بود. 

به گزارش "ورزش سه"، او که در این باره با خبرنگار فارس صحبت کرده در خصوص تعداد نمونه های نادوی ایران و هم چنین اهمیت به مسابقات فوتبال گفت: در فوتبال هم تعداد مسابقات زیاد است؛ لیگ برتر، دسته یک، 2، 3، فوتسال، فوتبال ساحلی در حالی که کل نمونه‌ای که در سال می‌توانیم بگیریم حداکثر 1200 نمونه است که امسال 1300 نمونه خواهد بود به همین دلیل سعی می‌کنیم خارج از مسابقه و در زمان تمرین از ورزشکاران تست دوپینگ بگیریم. در همین خصوص با فدراسیون فوتبال هم مکاتبه داشتیم که اسامی بازیکنان و محل اسکان آنها را بفرستند که پاسخ ندادند، البته ریاست فدراسیون ارتباط مستقیمی با تیم‌ها ندارد، بنابراین قرار است با سازمان لیگ مکاتبه کنیم. وادا هم اعتقاد دارد زمانی که ورزشکاران مسابقه ندارند و در حال تمرین هستند به سراغ آنها برویم. پارسال 200 نمونه از فوتبال گرفتیم که یک نمونه مثبت بود بنابراین ریسک بالایی ندارد و در لیست RTP نیست.

او هم چنین پیرامون بدهی های ستاد به آزمایشگاه های کلن و دوحه و هم چنین هزینه هایی که تست دوپینگ برای ایران به همراه دارد این چنین توضیح داد: در خصوص حق عضویت به آژانس جهانی کارها در حال انجام بود که فکر می‌کنم پرداخت شده است. با آزمایشگاه‌ها هم تقریبا برابر هستیم. به کلن 10 -15 هزار یورو به مدت 2-3 ماه پرداخت نشده که آن هم مربوط به جابه‌جایی‌ها در وزارت است و پرداخت می‌شود. کلن ماهیانه صورتحساب می‌فرستد و ما مانند سالهای 2018 و 2019 بدهی نداریم. برای نمونه‌گیری داخل مسابقات قبلا 145 یورو و خارج از مسابقات 105 یورو پرداخت می‌کردیم که به ترتیب به 160 و 130 یورو افزایش یافته است. البته این مبلغ پایه است و ممکن است با نمونه‌های تکمیلی هزینه‌ها بیشتر هم بشود. برای پاسپورت خون هم که با قطر کار می‌کنیم هر نمونه 80 دلار هزینه دارد بنابراین ممکن است از یک ورزشکار نمونه‌های مختلف گرفته شود که در این صورت هزینه‌ها بیشتر هم خواهد شد. معمولا در یک سال هزینه‌های مربوط به دوپینگ 500 تا 700 هزار دلار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز