لغو بلیت فروشی عمومی المپیک زمستانی چین


لغو بلیت فروشی عمومی المپیک زمستانی چین

چین برای حضور در بازی‌های المپیک زمستانی پکن به عموم مردم بلیت نمی‌فروشد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از راشاتودی، چین برنامه‌های فروش عمومی بلیت‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را لغو کرده است و تنها گروه‌های دعوت شده می‌توانند به صورت حضوری این بازی‌ها را در ماه فوریه در پکن تماشا کنند.

با توجه به این که هواداران خارجی قبلاً از ورود به کشور برای تماشای بازی‌ها منع شده‌اند، و با توجه به افزایش نگرانی‌ها در مورد شیوع سویه‌های دلتا و اُمیکرون، مقامات چینی روز دوشنبه تأیید کردند که هیچ بلیتی برای فروش عمومی در دسترس نخواهد بود.

سازمان محلی پکن اعلام کرد: به منظور حفاظت از سلامت و ایمنی پرسنل و تماشاگران مرتبط با المپیک، تصمیم گرفته شد که طرح اولیه برای فروش بلیت به مردم تعدیل شود و (در عوض) تماشاگران برای تماشای بازی‌ها در محل سازماندهی شوند. در واقع تنها گروه‌هایی که از قبل برای بازی‌ها دعوت شدند می‌توانند در بازی‌ها حضور داشته باشند. به‌جای فروش عمومی، بلیت‌ها توسط مقامات بین گروه‌های «هدف» توزیع می‌شود و شرکت‌کنندگان ملزم به رعایت دقیق الزامات پیشگیری و کنترل کووید-۱۹ قبل، در حین و پس از تماشای بازی‌ها هستند.

چین روز دوشنبه ۲۲۳ مورد جدید کووید-۱۹ را گزارش کرد که بالاترین تعداد از مارس ۲۰۲۰ است. هم‌چنین مقامات چین روز شنبه اعلام کردند: اولین مورد ابتلا به سویه اُمیکرون کووید-۱۹ پیش از آغاز سال نو و افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی در پایتخت ثبت شده است. پیش‌تر نیز مواردی از ابتلا به اُمیکرون در سایر شهرهای بزرگ چین از جمله تیانجین گزارش شده بود.

ورزشکاران، مقامات و سایر پرسنل المپیک پس از ورود وارد یک محیط ایزوله و جدا از عموم خواهند شد، در حالی که هر کسی که واکسینه نشده باشد مجبور به قرنطینه ۲۱ روزه خواهد شد.

هم‌چنین به رهبری ایالات متحده، چندین کشور نیز در اعتراض به سابقه حقوق بشر چین، بازی‌ها را تحریم دیپلماتیک اعلام کردند. با این حال، افرادی مانند ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، نشان داده‌اند که در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت و برخی از چهره‌ها در کشور روسیه آمریکا را به دنبال کردن یک برنامه سیاسی برای تضعیف پکن متهم می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!