نگران افزایش قیمت نفت نیستم


وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد نگران افزایش بیش از 10 درصدی قیمت نفت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون نیست.

وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد نگران افزایش بیش از ۱۰ درصدی قیمت نفت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون نیست.

به گزارش ایسنا، در حالی که بسیاری از معامله‌گران پیش بینی کرده‌اند قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه در پاسخ به پرسشی درباره ادامه افزایش قیمتهای نفت، به خبرنگاران در دوبی گفت: من همواره راحت بوده ام. واژه "نگران" در بیان من وجود ندارد.

قیمت نفت برنت از پایان دسامبر ۱۱ درصد صعود کرده و به بیش از ۸۶ دلار در هر بشکه رسیده است. نشانه‌های قوی ماندن مصرف با وجود شیوع واریانت اُمیکرون، از قیمتها پشتیبانی کرده است. همزمان ظرفیت مازاد تولید در برخی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان رو به افول است.

شرکت ویتول که بزرگترین بازرگان نفت مستقل جهان است، در میان شرکتهایی است که پیش بینی کرده اند با محدود شدن عرضه، قیمت نفت افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

با این حال عمان که از اعضای گروه اوپک پلاس است، هفته گذشته اعلام کرد این گروه برای جلوگیری از داغی بیش از حد بازار تلاش می کند و نمی خواهد قیمتها به ۱۰۰ دلار برسد.

شاهزاده عبدالعزیز، همچنین اعلام کرد نگران آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا که می تواند روی قیمتها تاثیر بگذارد، نیست. وی که برای حضور در یک رویداد اکسپو در دوبی حضور داشت، گفت: این حق ویژه دولت آمریکاست که از ذخایر نفت استراتژیک نفت آزاد کند.

بر اساس گزارش رویترز، دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در نوامبر اعلام کرد به همراه کشورهای مصرف کننده دیگر شامل چین، هند و کره جنوبی برای مقابله با افزایش هزینه سوخت، حدود ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک ملی آزاد خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا