هفت فیلم برتر سینمای تایوان در سال 2021


هفت فیلم برتر سینمای تایوان در سال 2021

تایون یکی از کشور‌هایی است که در زمینۀ سینما روندی رو به رشد دارد و فیلم‌های درخشانی را در سال‌های اخیر به مخاطب جهانی عرضه کرده است. در اینجا فهرستی از هفت فیلم دیدنی سینمای تایوان در سال 2021 را خواهیم دید.

فرارو- سینمای تایوان خصوصا در یک دهۀ اخیر و از سال ۲۰۱۰ به این طرف تولیدات درخشانی مثل «مونگا»، «هفت روز در بهشت» و «قهرمان فروشگاه شبانه» داشته و استعداد‌های برجسته‌ای را در خود پرورش داده است. کارگردانانی مثل وی ته شنگ (Wei Te-sheng) و هو هسایو سین (Hou Hsiao-hsien) موفقیت‌هایی بین‌المللی به دست آورده‌اند و جوایزی از جشنواره‌های معتبر جهانی مثل کن و ونیز دریافت کرده‌اند.

به گزارش فرارو؛ در اینجا فهرستی از هفت فیلم برتر سینمای تایوان در سال ۲۰۲۱ را خواهیم دید که آمیزه‌ای متنوع از ژانر‌های عاشقانه، کمدی، اکشن، ترسناک و رازآمیز هستند.

۱. گاتائو؛ آخرین انحراف (GATAO – The Last Stray)

هفت فیلم برتر سینمای تایوان در سال 2021
این فیلم داستان پلیسی به اسم آکینگ است که علیه یک گروه تبهکار مبارزه می‌کند. در میان این ماجرای پلیسی و اکشن، آکینگ با یک دختر عکاس به اسم ژیائو کی ملاقات می‌کند که اگرچه در ابتدا خیلی با هم ناسازگار به نظر می‌رسند، ولی به تدریج به هم علاقه‌مند می‌شوند. اما خطرات شغل آکینگ بیشتر از حد تصور و تحمل ژیائو است. این فیلم با وجود داستان کلیشه‌ای و معمولی‌اش، خوش‌ساخت و سرگرم‌کننده از کار درآمده است.
امتیاز: ۶.۰/۱۰

۲. مرد عاشق (Man In Love)

هفت فیلم برتر سینمای تایوان در سال 2021
این فیلم عاشقانه و کمدی داستان تبهکاری به اسم چِنگ است که قلبی از طلا دارد. همین قلب پاک باعث می‌شود که او عاشق دختری به اسم هائو تینگ شود و مسیر زندگیش را تغییر دهد. بیشتر بار کمدی فیلم مربوط به تلاش‌های ناموفق چنگ برای جلب توجه هائو تینگ است. اما وقتی بالاخره در این کار موفق می‌شود با مشکلات دیگری مواجه می‌شود که نتیجۀ تصمیم او برای بیرون آمدن از مسیر تبهکاری هستند. نمی‌شود گفت که این فیلم یک اتفاق تازه در ژانر کمدی رمانتیک است، اما حداقل همۀ ویژگی‌های لازم برای چنین فیلم‌هایی را دارد. بازی خوب دو شخصیت اصلی هم دلیلی برای موفقیت فیلم است.
امتیاز: ۷.۰/۱۰

۳. اندوه (Sadness)

هفت فیلم برتر سینمای تایوان در سال 2021
داستان این فیلم به شیوع یک بیماری مربوط است که آدم‌ها را به زامبی تبدیل می‌کند. شخصیت‌های اصلی فیلم هم زن و شوهری هستند که باید در این بلوای وحشتناک همدیگر را پیدا کنند. این فیلم از نظر جلوه‌های بصری و مهارت‌های فنی واقعا یک سر و گردن از سطح معمول فیلم‌های تایوانی بالاتر است و تصویر خیلی دقیق و ظریفی نیز از زندگی روزمرۀ مردم تایوان ارائه داده است.
امتیاز: ۷.۰/۱۰

۴. ترساننده‌ها (Terrorizers)

هفت فیلم برتر سینمای تایوان در سال 2021
این فیلم یک درام رازآمیز دربارۀ روابط تصادفی میان سه گروه مختلف از آدم‌هاست. منتقدان این فیلم را به خاطر بازی‌های درخشان و نگاه عمیق و جسورانه به جنبه‌های تاریک ذهن و روان جوان‌ها ستایش‌کرده‌اند.
امتیاز: ۶.۰/۱۰

۵. روح (The Soul)

هفت فیلم برتر سینمای تایوان در سال 2021
این فیلم رازآمیز و تخیلی دربارۀ تحقیقات ماموری به اسم لیانگ ون در مورد قتل یک مرد ثروتمند است. وانگ در این ماموریت با همسرش بائو همکاری می‌کند. آن‌ها یک بچه در راه دارند و لیانگ هم فهمیده که مبتلا به سرطان است. شاید داستان فیلم در ابتدا خیلی کلیشه‌ای به نظر برسد، اما ترکیبی از عناصر تخیلی و ماورایی این فیلم را به یک اثر فوق‌العاده و جذاب تبدیل کرده است. داستان فیلم در زمان آینده می‌گذرد و تایوان را به صورتی کاملا متفاوت از زمان حال به تصویر می‌کشد. بازی‌های فیلم هم درخشان و طبیعی هستند.
امتیاز: ۶.۶/۱۰

۶. دختر آمریکایی (American Girl)

هفت فیلم برتر سینمای تایوان در سال 2021
داستان این فیلم دربارۀ دختری ۱۳ ساله و تایوانی‌الاصل به نام فِن است که در لس‌آنجلس زندگی میکند و بعد از اینکه مادرش به سرطان سینه مبتلا می‌شود به تایوان برمی‌گردد. مضمون اصلی فیلم مشکلاتی است که فن بعد از بازگشت به تایوان با آن‌ها مواجه می‌شود. ارتباط برقرار کردن با آدم‌های جدید و ناآشنا مهمترین بخش این مشکلات است. مخاطبان و منتقدان اهل تایوان این فیلم را ستایش کرده‌اند و آن را آیینه‌ای از زندگی خودشان دانسته‌اند.
امتیاز: ۷.۹/۱۰

۷. سقوط‌ها (The Falls)

هفت فیلم برتر سینمای تایوان در سال 2021
این فیلم هم مثل «دختر آمریکایی» تمرکزش بر رابطۀ میان مادر و دختر است. زنی به اسم پین ون که از همسرش جدا شده و با دختر نوجوانش ژیائو جینگ زندگی می‌کند، به خاطر شرایط ناشی از پاندمی کرونا مجبور است در خانه قرنطینه باشد. این وضعیت باعث می‌شود که روابط آن‌ها که قبلا هم تا حدی آشفته بوده، پیچیده‌تر بشود. این فیلم در سطح جهانی بازخورد مناسبی داشت و از طرف تایوان به عنوان نامزد اسکار بهترین فیلم بین‌المللی معرفی شد.
امتیاز: ۷.۳/۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید