موتور خانه‌ها باید معاینه فنی شوند/ مشعل برخی نیروگاه‌های فسیلی پلمب شد


موتور خانه‌ها باید معاینه فنی شوند/ مشعل برخی نیروگاه‌های فسیلی پلمب شد

گل علی زاده گفت: حتی اگر کیفیت خودرو یا سوخت بهبود یابد باز هم شاهد آلودگی هوا خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان - سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۱۰ درصد خودرو‌ها، ۹۰ درصد موتور سیکلت‌ها و ۶۰ درصد سیستم حمل و نقل عمومی کشور فرسوده و از رده خارج هستند، در کشور ۶۰۰ مرکز معاینه فنی سبک داریم و معاینه فنی موتور خانه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، به دلیل افزایش تعداد خودرو در پایتخت، حتی اگر کیفیت خودرو یا سوخت بهبود یابد بازهم شاهد آلودگی هوا خواهیم بود.

داریوش گل علی زاده گفت: ۸ لکه صنعتی غیر مجاز در دولت قبل تصویب شده است، به طوری که سیستم راه بنداز، جا بنداز را جا انداخته اند. در هر نقطه تهران که شهرک صنعتی یا کارخانه‌ای تاسیس میشود جمعیت به سمت آن مکان نقل مکان میکند، برای نمونه اکنون جنوب تهران تبدیل به انبار کارخانه‌ها شده و به همین دلیل هر روز صبح شاهد تردد کامیون‌ها به سمت جنوب تهران و مشاهده آلودگی در آن نقاط هستیم، سالانه حدود ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت تهران اضافه می‌شود.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وقتی به شرایط کمبود گاز میرسیم نیروگاه‌ها به سمت سوخت فسیلی میروند تا گاز کشور و آسایش مردم قطع نشود که برای جلوگیری از آلودگی هوا مشعل برخی از این نیروگاه‌ها را پلمب کردیم. ما از نظرشرایط نوری انرژی خورشیدی جزء اولین کشور‌های دنیا هستیم، اما از این شرایط استفاده نمی کنیم، در سال‌های اخیر شهر‌های تبریز، اصفهان، مشهد، کرج و اهواز جزء شهر‌های آلوده شده اند، و شهر شیراز به دلیل نداشتن صنایع از شهر‌های قابل قبول کشور است.

با سخت گیری‌هایی که در سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد داشتیم کیفیت هوای تهران نسبت به سال‌های اخیر بهبود داشته است.

در این جلسه که با حضور پیروز حناچی شهردار سابق تهران ، عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت و انوشیروان بند پی رئیس مرکز تحقیقات کیفیت هوا و تغییر اقلیم وسایرین برگزار شد، درخواست اسنپ برای شماره گذاری پلاک ۱۰ هزار خودرو مهاجر از سایر شهر‌ها به تهران مطرح شد.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام