کدام کشور خودروهای الکتریکی تسلا را تولید خواهد کرد؟


کدام کشور خودروهای الکتریکی تسلا را تولید خواهد کرد؟

چند روز پس از آن که مدیر ارزشمندترین شرکت خودروسازی جهان توییتی درباره مشکلات عرضه خودروهای الکتریکی خود در کشور هند نوشت، رهبران سیاسی پنج ایالت هند از ایلان ماسک دعوت کردند تا عملیات تجاری برای تسلا را در مناطق خود ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از یاهوفایننس، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های تجاری تسلا در هند گفت: «هنوز با دولت درگیر چالش‌های زیادی هستیم». مدیر تسلا کاهش تعرفه واردات، قبل از عرضه خودرو در هند را خواهان است.

هند برای خودروهایی که قیمت آنها بالای ۴۰ هزار دلار است ۱۰۰ درصد و برای خودروهای زیر ۶۰ درصد تعرفه واردات در نظر گرفته است. قیمت خودروی تسلا برای ارزان‌ترین خودروی خود، حدود ۳۹ هزار و ۹۰۰ دلار است و مدل‌های برتر آن بیش از ۷۰ هزار دلار قیمت دارند.

تا زمانی که دولت فدرال هند مالیات تسلا را کاهش ندهد، مدل کم‌ارزش این شرکت پس از ورود به هند حداقل ۵ میلیون روپیه(۶۸ هزار و ۴۹۳ دلار) هزینه خواهد داشت و آن را در بخش ویژه‌ای برای خودروهای لوکس قرار می‌دهد.

نیتین گادکاری، وزیر حمل‌ونقل هند گفت: تسلا قصد دارد فروش خود را آغاز کند و سپس مونتاژ و تولید در این کشور را مورد بررسی قرار دهد.

به گفته تحلیلگران، ایالت‌های هند مشتاق دعوت از تسلا هستند زیرا حضور با ارزش‌ترین شرکت خودروسازی جهان وجهه آنها را به عنوان یک مقصد تجاری درخشان می‌کند همچنین باعث ایجاد شغل نیز خواهد شد.

سپتامبر گذشته، هند مشوق‌های مرتبط با تولید خودروهای الکتریکی از جمله مشوق‌های مالی مانند معافیت‌های مالیاتی و اجاره ارزان‌تر و هزینه‌های برق با تخفیف مرتبط با حجم تولید را اعلام کرد.

در آینده تقاضای زیادی برای خودروهای الکتریکی در هند وجود خواهد داشت زیرا محصولی که امروز عجیب است بسیار محبوب خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته