قیمت نفت رکورد شکست


قیمت نفت رکورد شکست

قیمت نفت در معاملات امروز به دنبال حملات پهپادی به امارات با افزایش همراه شد و رکورد هفت ساله را شکست. نوشته قیمت نفت رکورد شکست (https://tejaratnews.com/%d8%a2%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%86%d9%81%d8%aa) اولین بار در تجارت‌نیوز (https://tejaratnews.com) پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حمله‌های پهپادی به امارات چه تاثیری بر قیمت نفت گذاشت؟

به نقل از ایرنا، روند قیمت نفت در هفته ‌های اخیر بعد از آنکه اعضای اوپک پلاس تصمیم گرفتند توافق تولید را به روال گذشته ادامه دهند، صعودی بوده است.

امروز اما به دنبال حملات پهپادی به امارات که روز گذشته اتفاق افتاد، قیمت نفت با افزایشی بیش از ۱.۵ درصد همراه شد و رکورد قیمتی هفت سال گذشته را شکست.

نفت برنت با افزایش یک دلار و ۳۰ سنتی یک گام دیگر به ۸۰ دلار نزدیک شد. برنت در معاملات امروز ۸۷ دلار و ۷۸ سنت رد و بدل شد.

نفت شاخص آمریکا نیز یک دلار و ۵۹ سنت گران شد و به ۸۵ دلار و ۴۱ سنت رسید.

افزایش امیدها به بازگشت رشد اقتصادی در جهان بعد از شیوع کرونا تقاضا برای نفت را افزایش داده است. تا آنجا که برخی مصرف‌کنندگان بزرگ جهان به دنبال متقاعدکردن اعضای اوپک پلاس برای تسهیل در توافق کاهش تولید هستند.

با این حال آنگونه که وزیر نفت ایران در هفته جاری اعلام کرد، قیمت نفت بین ۸۰ تا ۹۰ دلار در هر بشکه مورد قبول تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نفت است. وزیر انرژی عربستان نیز اعلام کرد که نگران افزایش بیش از ۱۰ درصدی قیمت نفت در سال جاری میلادی نیست.

قیمت نفت خام برنت از ابتدای امسال ۱۲درصد افزایش یافته و به بالای ۸۷ دلار برای هر بشکه رسیده است. سرمایه‌گذاران معتقدند عرضه همچنان محدود باقی خواهد ماند، زیرا تولید نفت تولیدکنندگان بزرگ محدود شده و سویه اومیکرون ویروس کرونا تأثیری بر تقاضای نفت نداشته است.

ماجرای حملات پهپادی به امارات چه بود؟

آنطور که خبرگزاری صداوسیما نوشته الجزیره دیروز از انفجار سه تانکر نفت در منطقه الصفح در ابوظبی خبر داد.

این خبرگزاری همچنین از وقوع یک مورد آتش‌سوزی در منطقه‌ای در نزدیک فرودگاه ابوظبی خبر داد، اما افزود، این آتش‌سوزی خسارتی به دنبال نداشت.

خبرگزاری امارات نیز به نقل از پلیس ابوظبی اعلام کرد، در محل وقوع انفجار بونکرهای نفت در منطقه المصفح ابوظبی، لاشه‌های کوچک پیدا شده است و به نظر می‌رسد این تکه ها متعلق به پهپاد باشد.

در همین حال به گزارش تلویزیونی المیادین،‌ بر اساس تحقیقات اولیه، قطعاتی پیدا شده که احتمالا مربوط به حمله پهپادی به دو منطقه است.

این درحالی است که خبرگزاری صابرین‌نیوز هم از حمله پهپادی به مناطقی از امارات از جمله فرودگاه ابوظبی خبر داد. این خبرگزاری از توقف پروازهای فرودگاه ابوظبی در پی حملات نیروهای جنبش انصارالله یمن خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی جنبش انصارالله یمن، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در ساعات آینده بیانیه مهمی درباره عملیات ویژه نظامی در عمق خاک امارات منتشر می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!