3 روش ساده برای نگه داشتن انبه تازه در فریزر


3 روش ساده برای نگه داشتن انبه تازه در فریزر

آموزش صحیح و دقیق فریز کردن انبه : انبه یکی از میوه‌های شیرین گرمسیری است که عاشقان و طرفداران زیادی دارد. اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که علاقه‌مند به این میوه خوشمزه هستید کافی‌ست نحوه فریز کردن انبه را آموزش ببینید.

انبه را به روش صحیح فریز کنید؟

افرادی که علاقه مند به میوه خوشمزه و مفید انبه هستند می توانند با روش مناسب فریز کردن آن, به مدت طولانی در همه فصول سال انبه مصرف کنند.
انبه میوه خوشمزه و سرشار از ویتامین، املاح و آنتی اکسیدان هاست که دارای فیبر فراوان و کالری و سدیم کم است. طعم انبه رسیده و تازه شبیه مخلوطی از طعم هلو و آناناس است و بسیار آبدار و خوشمزه می باشد، به همین خاطر این میوه طرفداران فراوانی دارد.

آیا میشود انبه را در فریزر نگهداری کرد؟

شما اغلب اوقات می‌توانید میوه یخ زده را از نوع غیر منجمد آن به راحتی تشخیص دهید. در واقع میوه‌های یخ زده ممکن است گاها دچار تغییر بافت شوند، که ابته برای همه میوه‌ها صدق نمی‌کند.
به‌طور مثال، انبه از آن نوع میوه‌هاست که بعد یخ‌زدایی، تنها کمی نرم‌تر می‌شود و طعم و مزه کلی آن تغییر خاصی نمی‌کند. فریز کردن انبه (Freez Mango) یکی از روش‌های محبوب در بین علاقه‌مندان به این میوه خوشمزه، برای نگهداری طولانی مدت است.

انبه بعد از یخ زدایی کمی آب می‌اندازد. اگر شما نیز اهل استفاده از انبه در سالاد فصل خود هستید قبل از مصرف بگذارید یخش به خوبی آب شود و آب حاصله را بگیرید و سپس در سالاد خود بریزید، وگرنه سالاد شما بیش از حد آبکی خواهد شد.

3 روش ساده برای نگه داشتن انبه تازه در فریزر

فریز کردن انبه؛ نکات مهم قبل از فریز کردن انبه

قبل از فریز کردن انبه باید به چند نکته مهم توجه کنید:

مطمئن شویید که انبه رسیده باشد.
رنگ انبه بهتر است یکنواخت باشد؛ ولی لزوما به این معنا نیست که انبه هایی که رنگ یکنواختی ندارند خوب نیستند!
ممکن است انبه دارای لکه‌های سبز باشد. لکه‌های سبز نشان از نارس بودن انبه دارند. کافی‌ست برای رسیدن انبه‌های نارس، آن‌ها را در دمای محیط چند روز قرار دهید تا انبه شما کاملا برسد. اگر انبه را در یخچال نگهداری کنید فرآیند رسیدن آن تا 2 هفته ممکن است به تعویق بیفتد.
اگر می‌خواهید انبه رسیده شده خریداری نمایید، کافی‎‌ست در هنگام خرید انگشت خود را به سفت ترین قسمت فرو ببرید، پوست آن اگر نرم بود انبه رسیده است.
به قسمت دم انبه دقت زیادی نمایید. غالبا انبه‌هایی که به درستی حمل نمی‌شوند، در قسمت‌های سر و ته خود، دارای لکه‌های سیاهی هستند. از خرید این‌گونه انبه‌ها خودداری کنید. زیرا این نواحی زود پوسیده می‌شوند و به تدریج پوسیدگی وارد بافت گوشتی انبه می‌شود.
از خریداری انبه‌هایی که دارای پوست ترک خورده هستند نیز خودداری نمایید. زیرا در این‌گونه انبه‌ها نیز به راحتی آلودگی از سطح پوستی به داخل بافت آن‌ها نفوذ می‌کند.
عطر و بوی انبه سالم مطلوب است. پس در هنگام خرید به عطری که انبه نیز دارد دقت نمایید و از خرید انبه‌هایی ک بوی معطری ندارند بپرهیزید.
بعد از خرید انبه رسیده نوبت به آن می‌رشد که با طرز نگهداری انبه در فریزر آشنا شوید.

3 روش آسان برای فریز کردن انبه

3 روش ساده برای نگه داشتن انبه تازه در فریزر

1. فریز کردن انبه به صورتی قطعات مکعبی و تکه تکه شده

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای نگهداری انبه در فریزر، فریز کردن انبه به صورت تکه تکه است. برای این‌کار می‌توانید انبه را از پوست بگیرید و هسته آن را جدا نمایید. دقت کنید شکل هر قطعه به شما بستگی دارد. در واقع نگاه کنید ببینید برای چه مصرف و کاری می‌خواهید از انبه خود بعد از یخ‌زدگی استفاده نمایید، و آن را به همان شکل دلخواه خود ببرید.برش به صورت مکعب‌های نسبتا کوچک تقریبا برای همه مصارف قابل کاربرد است.

حتماً بخوانید:
3 روش ساده برای نگه داشتن انبه تازه در فریزر

معرفی ارزش غذایی و خواص حیرت انگیز انبه

انبه از جمله میوه های کمیاب و خوشمزه است که در این مطلب قصد داریم میزان کالری، ارزش غذایی و خواص آن را ذکر نماییم. تا انتها با ما همراه باشید.

با استفاده از یک چاقو نوک تیز، بر روی انبه شیارهایی را ایجاد نمایید و بعد از آن زیر پوست انبه را گرفته و به سمت بیرون فشار وارد نمایید. به این وسیله شیارهایی که ایجاد کرده بودید از یکدیگر باز می‌شوند و به مانند تصویر در می‌آیند.
بعد از تکه کردن انبه، برای آشنایی با طریقه نگهداری انبه در فریزر همراه با ما باشید؛ ابتدا یک ظرف کم عمق و مسطح (مانند سینی مسطح و لبه دار) که داخل فریزر جا می‌گیرد را مهیا نمایید و بر روی آن یک ورق سلیکونی یا کاغذ روغنی بگذارید.نحوه نگداری انبه در فریزر
تکه‌ها ی انبه را بر روی سینی پخش نمایید به صورتی‌که بر روی یکدیگر قرار نگیرند.
یک شبانه روز سینی را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند.
سینی را بعد از یک شبانه روز، بیرون آورده و انبه‌های یخ زده را به داخل کیسه‌های فریز منتقل نمایید.
هوای داخل کیسه را تا جایی که امکان‌پذیر است خارج نمایید.
در کیسه‌ها را محکم ببندید و برای استفاده طولانی مدت درون فریزر خود قرار دهید.
بر روی کیسه‌های خود با استفاده از برچسب تاریخ را درج نمایید.

2. روش نگهداری میوه انبه در فریز؛ با استفاده از شربت قند

نحوه ی نگهداری میوه انبه در فریزر با استفاده از شربت قند، کمی وقت شما را بیشتر می‌گیرد. در صورتی‌که تمایل دارید انبه شما بهترین کیفیت مطلوب را داشته باشد، و برای مدت طولانی‌تری در داخل فریزر نگهداری نمایید به شما عزیزان این روش پیشنهاد می‌شود.

برای آشنایی با این روش و طرز نگهداری انبه برای مدت طولانی، مراحل زیر را انجام دهید:

انبه را پوست گرفته و آن ار به‌صورت تکه شده خورد کنید.
یک شربت ساده تهیه نمایید. اغلب شما عزیزان طرز تهیه این شربت ساده را می‌دانید. تنها چیزی که شما نیاز دارید آب ولرم و شکر می‌باشد.
محلول را مخلوط نمایید تا شکر حل شود و مایع شما شفاف گردد.
انبه را در داخل ظرف فریزری که بتواند به خوبی وکیوم شود قرار داده (هوا در این ظرف نفوذ ناپذیر باشد) و روی آن را با شربت بپوشانید. توجه کنید که در ظرف مقداری فضای خالی موجود باشد، زیرا آب شربت در هنگام یخ زدگی نیاز به فضایی برای منبسط شدن دارد.
ظرف را بسته و داخل فریزر خود نگهداری نمایید.
بر روی ظرف برچسب تاریخ را بزنید.

3 روش ساده برای نگه داشتن انبه تازه در فریزر

3. طریقه نگهداری انبه در فریزر؛ با استفاده از پوره کردن انبه

اگه برخی از انبه‌هایی که دارید له‌تر هستند، بهتر است آن‌ها را پوره نموده و به‌صورت پوره شده در فریزر نگهداری نمایید. برای این‌کار مراحل زیر را انجام دهید.

انبه‌ها را پوست گرفته و به صورت تکه شده در داخل مخلوط کن بریزید.
آنقدر مخلوط نمایید که انبه‌ها به‌صورت یک‌دست برایتان پوره شوند.
انبه پوره شده را در داخل ظرف فریزیری بریزید. دقت کنید اگر برای هر سری مصرف خود، مقدار کمی را می خواهید استفاده کنید، در داخل قالب یخ بریزید، در غیر این‌صورت اگر برای تهیه اسموتی می‌خواهید به اندازه مصرف هر وعده خود در داخل ظرف قرا دهید. (می‌توانید در داخل پلاستیک‌های ضخیم نیز بسته بندی نمایید.)
ظرف را برچسب تاریخ بزندید.

روش یخ زدایی انبه

با شرایط نگهداری انبه در فریزر تا به این‌جای مقاله آشنا شدید، حال برای یخ زدایی انبه بعد از آن‌که از فریزر بیرون آوردید، چندین روش به شما پیشنهاد می‌کنیم:

بهترین روش برای یخ زدایی انبه، و هر نوع ماده غذایی دیگر، آن است که انبه رادر داخل ظرفی در یخچال بگذارید تا به مرور با دمای خنک از یخ زدگی بیرون آید (یک شب تا صبح).
اگر فرصت ندارید می‌توانید انبه فریز شده را در داخل یک ظرف آب سرد قرار دهید، تقریبا یک ساعته یخ زدایی انبه انجام می‌شود.
اگر قصد استفاده از انبه برای درست کردن اسموتی یا، لاسی انبه، شیر انبه و هر آنچه مشابه با این موارد است را دارید، نیاز به یخ زدایی نیست و مستقیم می‌توانید بعد از بیرون اوردن از فریزر از آن‌ها استفاده کنید.

3 روش ساده برای نگه داشتن انبه تازه در فریزر

مدت زمان نگهداری انبه در فریزر

مدت زمان نگهداری انبه در فریزر حدودا 8 تا 12 ماه می‌باشد. در صورتی‌که انبه را برای مصرف روزانه خود می‌خواهید در یخچال نگهداری کنید نهایتا تا دو هفته ماندگاری دارد. دقت نمایید انبه در کنار دیگر میوه ها مثل سیب و هلو نزارید.

کاربرد انبه فریز شده

از انبه فریز شده می‌توانید برای موارد متعددی چون سالاد، کوکتل، اسموتی و درست کردن سایر نوشیدنی‌ها استفاده نمایید که در زیر طرز تهیه دو مدل نوشیدنی بسیار خوشمزه با استفاده از انبه را برایتان بازگو نموده‌ایم:

حتماً بخوانید:
3 روش ساده برای نگه داشتن انبه تازه در فریزر

دانستنی هایی در باره انبه : از خواص تا مضرات !

انبه از خانواده میوه‌های آلویی می‌باشد، گیاهی خوراکی که قسمت گوشتی خارجی آن قشایی است که دانه را در بر گرفته است. انواع زیتون‌، خرما و نارگیل از…

طرز تهیه شیر انبه
انبه را در داخل یک مخلوط کن با کمی شیر و شکر مخلوط کنید. ترکیب حاصله مشابه با مارمالاد است. ترکیب بدست آماده را در داخل ظرفی ریخته و در فریزر بگذارید. هر زمان که خواستید این ترکیب خوشمزه را از فریز بیرون آورده و با مقداری شیر قاطی نموده و میل نمایید.

3 روش ساده برای نگه داشتن انبه تازه در فریزر

طرز تهیه لاسی انبه
اگر قصد تهیه یک نوشیدنی بی‌نظیر و خوشمزه اصیل هندی را با انبه دارید، پیشنهاد ما به شما لاسی انبه می‌باشد. در واقع شما با داشتن پوره انبه منجمد و یا انبه فریز شده هر زمان که بخواهید این نوشیدنی بی‌نظیر را می‌توانید تهیه نمایید.

برای تهیه این لاسی فوق العاده مواد زیر را تهیه نمایید:

انبه خرد شده: یک لیوان شیر: نصف لیوان ماست: یک لیوان شکر: به مقدار دلخواه پودر هل: یک قاشق چای خوری

مواد گفته شده را در داخل مخلوط کن ریخته و هم بزنید، نتیجه کار یک نوشیدنی با طعم بی‌نظیر هست.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403