350 واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی راکد است


350 واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی راکد است

مهاباد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: 350 واحد تولیدی به دلایل مختلف اقتصادی در داخل شهرک های صنعتی این استان هم اینک غیرفعال است.

حسن حاتمی روز سه‌شنبه در یک گفت و گوی خبری در مهاباد اظهار داشت: از ابتدای تاسیس شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی تاکنون، ۲ هزار ۳۸۰ قرارداد زمین برای واگذاری اراضی به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران منعقد شده که تاکنون هزار و ۴۰۰ واحد موفق به دریافت پروانه بهره برداری شده اند.

وی ادامه داد: هم اکنون هزار و ۵۰ واحد صنعتی و تولیدی در داخل شهرک های صنعتی استان فعال و مابقی نیز به دلایل مختلف از جمله کمبود نقدینگی و مشکلات در تامین مواد اولیه راکد و یا نیمه فعال هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی سهمیه امسال احیای واحدهای غیرفعال را ۸۰ واحد عنوان کرد و افزود: با تلاش های شبانه روزی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ۷۵ واحد شامل ۵۶ واحد تولیدی در داخل شهرک های صنعتی و ۱۹ واحد در خارج از شهرک ها با تعامل و همکاری احیا شده است.

حاتمی اضافه کرد: با راه اندازی کلینیک کسب و کارهای غیرفعال و بررسی و احصای مشکلات واحدهای تولیدی راکد و رفع موانع تولید در کارگروه این امر در تلاش هستیم تا پایان سال جاری از سهمیه تعیین شده فراتر رفته و بیش از ۸۰ واحد اقتصادی را در سطح استان به چرخه تولید بازگردانیم.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !