ارسال یکهزار و 366 اثر به همایش ملی مکتب فاطمی حاج قاسم


مدیر همایش ملی مکتب فاطمی حاج قاسم با اشاره به ارسال هزار و 566 اثر به دبیرخانه این همایش گفت: از این تعداد هزار و 366 اثر برای داوری به کمیته داوران واگذار شده است.

غلامرضا فلاح روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با ذکر این مطلب که فراخوان این همایش در ۱۳ قالب مختلف و همچنین محورهای فاطمیه، شهید سلیمانی و ویژه برگزارشد گفت: احیای معارف و شعائر فاطمی، ترویج فرهنگ شهادت و دفاع از حریم ولایت، بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان در نهادینه‌سازی فرهنگ فاطمی، فعال‌سازی ظرفیت‌های هنرمندان در تبیین مکتب شهید سلیمانی، تبیین ابعاد علمی و معارفی فرهنگ فاطمی و مکتب شهید سلیمانی از جمله اهداف این برنامه بود.

وی افزود: تا بیست‌ودوم دی‌ماه جاری و پایان مهلت تعیین شده برای ارسال آثار در مجموع یکهزار و ۵۶۶ اثر به دبیرخانه ارسال، و هزار و ۳۶۶ اثر نیز به کمیته داوران تحویل داده شد. جامعه هدف این همایش هنرمندان، فرهیختگان و عموم مردم. آثار دریافتی از ۳۲ استان کشور و همچنین ۱۴ کشور جهان و از گروه‌های گوناگون سِنی می‌باشد.

وی با اشاره به استقبال قابل توجه و غیرقابل پیش‌بینی از این همایش خاطرنشان کرد: تنها در ۲۴ ساعت ۸۵ اثر را دریافت کردیم.

مدیر مکتب فاطمی حاج قاسم تعداد قالب‌های در نظر گرفته شده برای این همایش را ۱۳ مورد ذکر کرد و گفت: ۲۱۱ اثر مربوط به شعر بوده که از سوی شاعران برجسته‌ای که در سطح ملی فعالیت می‌کنند، سروده شده است.

فلاح در ادامه افزود: ۲۹۵ اثر داستان، دل نوشته و خاطره، ۷۵ اثر خطاطی، ۳۱۰ اثر عکس نوشته، پوستر و نقاشی، ۱۸۰ اثر پادکست و ۲۱۰ اثر فیلم و کلیپ کوتاه از جمله آثار ارایه شده به شمار می‌آیند. در این همایش ۱۰۰ نفر تجلیل می‌شوند که ۴۰ نفر آنها از برگزیدگان هستند.

وی نقش ۳۰ نهاد مختلف مردمی و حاکمیتی مانند شورای هیات‌های مذهبی، بنیاد علمی، فرهنگی و آموزشی دعبل خزاعی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و سپاه علی بن ابیطالب (ع) را در برپایی این همایش مورد توجه قرار داد و گفت: این همایش ساعت ۱۹ روز ۲۹ دی‌ماه همزمان با روز بزرگداشت غزه نماد مقاومت فلسطین در مجتمع فرهنگی امام (ره) گلزار شهیدان علی بن جعفر (ع) قم برگزار، و طی آن صادق الشرفی عضو جنبش انصارالله یمن و احتمالا یکی از شخصیت‌های ملی سخنرانی خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به پوشش زنده این همایش از طریق صداوسیما و فضای مجازی بیان کرد: خروجی این همایش در قالب کتاب و همچنین برپا کردن نمایشگاه‌های موضوعی مختلف در مساجد و هیات‌های مذهبی انتشار پیدا می‌کند، و به دنبال ایجاد یک تشکل مردم نهاد به نام مکتب فاطمی حاج قاسم نیز هستیم‌.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه