افزایش موقتی آلودگی هوای تهران/ بارش و کاهش دما در پایان هفته


افزایش موقتی آلودگی هوای تهران/ بارش و کاهش دما در پایان هفته

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران از بعدازظهر فردا تا ظهر پنجشنبه (29 تا 30 دی ماه) افزایش موقتی آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز تا ظهر پنجشنبه (۲۸ تا ۳۰ دی‌ماه) وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که امروز در پاره‌ای نقاط به‌ویژه بخش‌های جنوبی استان با وزش باد شدید و در ارتفاعات در اوایل روز با بارش پراکنده همراه است.

از بعدازظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه (۳۰ دی‌ماه تا اول بهمن‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی در پاره‌ای نقاط به‌ویژه بخش‌های شمالی استان بارش باران و برف گاهی با وزش باد شدید و احتمال وقوع رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف و کولاک مورد انتظار است.

از روز شنبه (۲ بهمن‌ماه) با استقرار جوی پایدار در مناطق پرتردد شهری افزایش آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می شود .

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه (امین آباد) با دمای ۹- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران نیز فردا (۲۹ دی‌ماه) صاف تا کمی ابری با بیشترین و کمترین دمای ۸ و ۲- درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان پایتخت پس فردا (۳۰ دی‌ماه) کمی ابری همراه با غبار محلی، از بعداز ظهر به‌تدریج ابری، در اواخر وقت بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۸ و ۲- درجه سانتیگراد می‌رسد.

اداره کل هواشناسی استان تهران همچنین با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: پنجشنبه شب تا ظهر جمعه (۳۰ دی‌ماه تا اول بهمن‌ماه) در بعضی ساعات بارش برف و باران با احتمال رعدوبرق در ارتفاعات گاهی کولاک برف و تگرگ در نیمه شمالی استان تهران به‌ویژه دامنه‌های کوهستانی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت این شرایط جوی لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید افقی، وقوع مه و کولاک برف، محدودیت تردد در جاده‌های کوهستانی و احتمال سقوط بهمن در نقاط مستعد را در پی دارد و و اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به احتیاط درتردد درون‌شهری و جاده‌ای به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل ایمنی، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و پرهیز از پرواز گلایدر توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار آمده است: وزش باد شدید گاهی خیلی شدید در سطح استان تهران به‌ویژه نیمه جنوبی و غربی استان تهران از پنجشنبه شب تا ظهر جمعه (۳۰ دی‌ماه تا اول بهمن ماه) پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه‌ها، خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی وچود دارد و نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک توصیه می‌شود.

در پایان این هشدار آمده است: از پنجشنبه شب تا جمعه (۳۰ دی‌ماه تا اول بهمن ماه) کاهش دما حدود ۳ تا ۶ درجه سلسیوس در بخش‌های شمالی استان تهران دور از انتظار نیست. در این شرایط یخبندان سطح زمین در نواحی شمالی، یخبندان شبانه سطح زمین در بعضی نواحی مرکزی و جنوبی استان، احتمال آسیب به لوله‌های آب و تاسیسات، احتمال آسیب به خودروها و ماشین آلات وجود دارد.

در این شرایط اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضد یخ در خودروها و ماشین آلات، کنترل دما و مدیریت حامل های انرژی توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی