888 متقاضی مسکن ملی در قروه ثبت نام کرده‌اند


888 متقاضی مسکن ملی در قروه ثبت نام کرده‌اند

سنندج- ایرنا- رییس اداره راه و شهرسازی قروه گفت: 888 متقاضی مسکن ملی در مرحله اول در این شهر ثبت نام قطعی کردند.

حجت الله شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون در شهرهای سریش آباد، دزج و دلبران متقاضی برای طرح ملی مسکن نبوده است.

وی با اشاره به اینکه در شهر قروه خرید ۱۲۰ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طی چهار سال آینده پیش بینی شده است گفت: برای تامین زمین در مرحله اول برای پروژه ۷۲ واحدی شهرک دانش ۲۴ قطعه زمین تعیین شده است که در هر قطعه سه طبقه و پیلوت احداث می شود.

شریفی در ادامه اضافه کرد: برای تامین زمین در مرحله اول برای پروژه ۸۱۶ واحدی ۱۲ هکتار از اراضی ملی در جنوب ویلاشهر تعیین شده است.

وی از جانمایی زمین در مرحله فعلی با ۲۴ هکتار در جنوب فاز سه شهرک هواشناسی و ۳۳ هکتار در جنوب غربی شهرک ویلاشهر خبر داد و افزود: برای دسترسی آسان تر به معبر سه هکتار از اراضی از تملک خصوصی برای جانمایی ۲۴ هکتار از اراضی ملی خریداری شده است.

به گفته وی از ۸۸۸ نفر ثبت نام اولیه ۸۱۶ نفر حائز شرایط هستند که هر کدام ۴۰۰ میلیون ریال واریز کرده اند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌ قروه از جانمایی سه قطعه از اراضی ملی تملکی در مجاورت محدوده شهر دلبران به مساحت هفت هکتار خبر داد و اضافه کرد: در شهر سریش آباد ۹۶ قطعه از اراضی تملکی و دزج با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن با تامین زمین شهرداری دزج برای ۲۱۲ متقاضی در نظر گرفته شده است.

به گفته شریفی سهم شهرستان قروه از چهار میلیون واحد کشوری ۹ هزار واحد است.

طرح اقدام ملی مسکن از ۲ سال گذشته شروع شده و در حال حاضر به نام جهش تولید مسکن و نهضت ملی مسکن تغییر نام داده است و تا پایان دولت سیزدهم ادامه دارد.

شهرستان قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری