یکهزار و 366 اثر به همایش ملی مکتب فاطمی حاج قاسم ارسال شد


یکهزار و 366 اثر به  همایش ملی مکتب فاطمی حاج قاسم  ارسال شد

قم - ایرنا - مدیر همایش ملی مکتب فاطمی حاج قاسم با اشاره به ارسال هزار و 566 اثر به دبیرخانه این همایش گفت: از این تعداد هزار و 366 اثر برای داوری به کمیته داوران واگذار شده است.

غلامرضا فلاح روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: فراخوان این همایش در ۱۳ قالب مختلف و همچنین محورهای فاطمیه، شهید سلیمانی و ویژه و با هدف‌های متعددی همچون احیای معارف و شعائر فاطمی، ترویج فرهنگ شهادت و دفاع از حریم ولایت، بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان در نهادینه‌سازی فرهنگ فاطمی، فعال‌سازی ظرفیت‌های هنرمندان در تبیین مکتب شهید سلیمانی، تبیین ابعاد علمی و معارفی فرهنگ فاطمی و مکتب شهید سلیمانی صورت گرفت.

وی افزود: تا بیست‌ودوم دی‌ماه جاری و پایان مهلت تعیین شده برای ارسال آثار در مجموع یکهزار و ۵۶۶ اثر به دبیرخانه ارسال، و هزار و ۳۶۶ اثر نیز به کمیته داوران تحویل داده شد.

فلاح جامعه هدف این همایش را هنرمندان، فرهیختگان و عموم مردم دانست و افزود: آثار دریافتی از ۳۲ استان کشور و همچنین ۱۴ کشور جهان و از گروه‌های گوناگون سِنی می‌باشد.

او با اشاره به استقبال قابل توجه و غیرقابل پیش‌بینی از این همایش خاطرنشان کرد: تنها در ۲۴ ساعت ۸۵ اثر را دریافت کردیم.

مدیر مکتب فاطمی حاج قاسم تعداد قالب‌های در نظر گرفته شده برای این همایش را ۱۳ مورد ذکر کرد و گفت: ۲۱۱ اثر مربوط به شعر بوده که از سوی شاعران برجسته‌ای که در سطح ملی فعالیت می‌کنند، سروده شده است.

فلاح در ادامه افزود: ۲۹۵ اثر داستان، دل نوشته و خاطره، ۷۵ اثر خطاطی، ۳۱۰ اثر عکس نوشته، پوستر و نقاشی، ۱۸۰ اثر پادکست و ۲۱۰ اثر فیلم و کلیپ کوتاه از جمله آثار ارایه شده به شمار می‌آیند.

وی بیان داشت: در این همایش ۱۰۰ نفر تجلیل می‌شوند که ۴۰ نفر آنها از برگزیدگان هستند.

او نقش ۳۰ نهاد مختلف مردمی و حاکمیتی مانند شورای هیات‌های مذهبی، بنیاد علمی، فرهنگی و آموزشی دعبل خزاعی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و سپاه علی بن ابیطالب (ع) را در برپایی این همایش مورد توجه قرار داد و گفت: این همایش ساعت ۱۹ روز ۲۹ دی‌ماه همزمان با روز بزرگداشت غزه نماد مقاومت فلسطین در مجتمع فرهنگی امام (ره) گلزار شهیدان علی بن جعفر (ع) قم برگزار، و طی آن صادق الشرفی عضو جنبش انصارالله یمن و احتمالا یکی از شخصیت‌های ملی سخنرانی خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به پوشش زنده این همایش از طریق صداوسیما و فضای مجازی بیان کرد: خروجی این همایش در قالب کتاب و همچنین برپا کردن نمایشگاه‌های موضوعی مختلف در مساجد و هیات‌های مذهبی انتشار پیدا می‌کند، و به دنبال ایجاد یک تشکل مردم نهاد به نام مکتب فاطمی حاج قاسم نیز هستیم‌./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟