حمله میراسماعیلی به صالحی‌امیری: با جودو خصومت شخصی دارد


به ما می‌گویند که چون شما تعلیق هستید، چرا باید 50 درصد بودجه را به شما بدهیم. کمیته ملی المپیک یک دشمنی شخصی با جودو راه انداخت.هفته گذشته هم یک مصاحبه‌ای را از رئیس کمیته ملی المپیک دیدم که جای تاسف دارد

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در گفتگویی تلفنی با برنامه جهان ورزش (رزمی) رادیو ورزش از مسابقات پیش رو و جوایز نقدی آن و مشکلات این فدراسیون خبر داد.

به گزارش تابناک ورزشی ؛ آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در گفتگویی تلفنی با برنامه رزمی رادیو ورزش درباره مسابقات جایزه بزرگ جودو اظهار داشت: ما تقرییا با مسائل بین‌المللی در این مدت درگیر بوده و سعی کردیم جودوی ایران را با برگزاری مسابقات کشوری و اهدای جوایز نقدی به نوعی سر زنده نماییم. این مسابقات همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و با برنامه‌ریز‌ی‌های متعدد برگزار شد.

حمله میراسماعیلی به صالحی‌امیری: با جودو خصومت شخصی دارد

وی با اشاره به جوایز ارزنده این مسابقات افزود: نفر اول ۱۰ میلیون، نفر دوم ۵ میلیون و نفر سوم هم ۲ میلیون تومان و تا نفرات پنجم جوایزی را در نظر گرفتیم و ده درصد از این جوایز را به مربیان شخصی ورزشکاران اختصاص دادیم.

آرش میراسماعیلی ارزیابی خود را از سطح فنی و کیفی مسابقات اینگونه عنوان کرد: همه ورزشکاران با همه پتانسیل در این مسابقه شرکت کردند. مخصوصا در سبک‌وزن‌ها که دیدارهای خوبی را داشتیم. مسابقات بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و با توجه به جوایز نقدی، مسابقات خوبی را شاهد بودیم. همه شرکت‌کنندگان را به صورت آزاد گذاشته بودیم چرا که در مسابقات قهرمانی کشور ما یک تعداد محدودی یعنی یک نفر از هر استان در هر وزنی می‌توانست شرکت کند ولی در این مسابقات شاید از هر وزن چند نفر از هر استان شرکت کردند. با توجه به این که مسابقات قهرمانی کشور و لیگ را در بهمن ماه پیش رو داریم، این دیدارها تدارک بسیار خوبی برای آن مسابقات شد.

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری چنین مسابقاتی با این سرمایه گذاری خروجی خوبی هم برای تیم ملی بزرگسالان دارد، گفت: با توجه به این که بچه‌ها مسابقات بین‌المللی را هم از دست دادند، اینگونه مسابقات یک تشویق و انگیزه‌ای برای آنان است. مسابقاتی را هم با عنوان "جودوی ساحلی" و با جایزه هزار دلاری برای نفر اول طراحی کردیم. همچنین جام خلیج فارس را هم در سواحل بوشهر و مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور هم به صورت اهدای جوایز نقدی روی سکو خواهیم داشت. به طور کلی سعی فدراسیون بر این است که بازیکنان جودو را با انگیزه‌تر کرده و بتواند ورزشکاران را به لحاظ مالی حمایت کند.


رئیس فدراسیون جودو از صدور نتایج دادگاه حکمیت ورزش در خصوص تعلیق این رشته خاطرنشان کرد: ما منتظر هستیم که این رای صادر شود. دو ماه تمدید و فکر می‌کنم طی سه هفته آینده مجدد تمدید شود. جودوی ایران نیاز به حمایت دارد. متاسفانه در این مدت یک عدم همکاری را در کمیته ملی المپیک شاهد بودیم که این دردها، درد دل همه ما است. وقتی این اتفاق رخ داد و جودوی کشور به دلیل دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از مسابقات بین المللی زمین خورد، کمیته ملی یک دشمنی شخصی راه انداخت. شاید صد درصد بودجه تمامی فدراسیون‌ها را پرداخت و متاسفانه ۵۰ درصد بودجه ما را نداده است. کمیته ملی المپیک وظیفه دارد که ما را کمک کند.

او در پایان ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی داشتند که ورزشکاران مورد حمایت قرار بگیرند اما ما این حمایت را از سوی کمیته ملی ندیدیم. به ما می‌گویند که چون شما تعلیق هستید چرا باید ۵۰ درصد بودجه را به شما بدهیم. هفته گذشته هم یک مصاحبه‌ای را از رئیس کمیته ملی المپیک دیدم که جای تاسف دارد و امیدوارم این کمیته پاسخگوی این مسائل باشد‌. از مسئولین می‌خواهم که از جودوی ایران حمایت ویژه‌ای کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید