صالحی امیری: فراتر از نتیجه، اهتزاز پرچم کشورمان در المپیک زمستانی اهمیت دارد


صالحی امیری: فراتر از نتیجه، اهتزاز پرچم کشورمان در المپیک زمستانی اهمیت دارد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اهتزار پرچم کشورمان در المپیک زمستانی هدفمان است.

باشگاه خبرنگاران جوان - سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی کودکان به مناسبت المپیک زمستانی ۲۰۲۲ گفت: انتظارات را نباید بالا برد، نفس حضور کاروان ما در المپیک اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران است. این برای ما یک هدف است و هر نتیجه‌ای که عاید شود ما آن نتیجه را برای کشور قابل قبول می‌دانیم، چون فراتر از نتیجه ما به حضور و اهتزاز پرچم کشورمان فکر می‌کنیم.

برنامه تان برای موفقیت ورزشکاران در المپیک زمستانی چیست؟

خوشبختانه برنامه ریزی لازم از سوی فدراسیون انجام شده و برنامه‌ها در ستاد المپیک و ستاد عالی تصویب شده است. باور داریم که ما در المپیک پکن ارتقای جایگاه خواهیم داشت و سفارت چین امسال بسیار جدی وارد این صحنه شد. همه دستگاه‌ها کمک کردند و مخصوصا کانون پرورش فکری کودکان کار زیبایی انجام داد که برای ما به عنوان کمیته ملی المپیک بسیار ارزشمند بود تا در رویداد‌های بعدی هم از آن بهره‌مند شویم. برنامه ریزی خواهیم کرد و با مدیرعامل کانون صحبت کردم. سه رویداد در پیش داریم: رویداد کشور‌های اسلامی، رویداد آسیایی و جوانان آسیایی در چین که اگر بچه ها، خانواده‌ها و فرزندان ما با این رویداد‌ها درگیر شوند، ۲ دستاورد داریم؛ اول این که مشوق‌های فرهنگی ایجاد می‌شود و دوم استعدادهایمان را می‌توانیم کشف کنیم.

نظرتان درباره تحریم المپیک زمستانی از سوی آمریکا چیست؟

تحریمی که امسال آمریکا و برخی کشور‌های غربی برای المپیک زمستانی انجام دادند یک نوع دوگانگی در رفتارشان را اثبات کرد، همه مدعی به عدم دخالت سیاست در ورزش هستند، اما مدعیانش به عمل خلاف این ادعا را نشان دادند. ما امسال تصمیم داریم با حضور فعال در این رویداد بتوانیم به آمریکا و جهانیان این پیام را منعکس کنیم که اراده دولت‌ها هیچ تاثیری در اراده ملت‌ها از جمله ملت و دولت ایران نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید

عاطفه احمدی نماینده اسکی آلپاین ایران در المپیک زمستانی شد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی