جاده‌های نیر - سراب و خلخال - اسالم مسدود شدند


جاده‌های نیر - سراب و  خلخال - اسالم مسدود شدند

اردبیل - ایرنا - کولاک شدید سه‌شنبه موجب مسدود شدن جاده‌های نیر- سراب و خلخال - اسالم شده و ارتباط اردبیل با استان‌های آذربایجان شرقی و گیلان از طریق این جاده‌ها قطع شد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اعلام کرد که جاده سراب - اردبیل در محدود گردنه صائین غصر سه شنبه به دلیل کولاک شدید تا اطلاع بعدی مسدود می باشد.

گزاش خبرنگار ایرنا حاکیست که نیروهای پلیس راه از تردد خودروها در خروجی شهرستان نیر به سمت گردنه صائین جلوگیری می‌کنند.

امید نسیمی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل هم گفت: بدلیل بارش سنگین برف و ادامه کولاک شدید و نبود دید کافی جاده اسالم به خلخال نیز برای دومین بار در هفته جاری مسدود شد.

وی در گفت و گو با ایرنا افزود: با اینکه جاده خلخال به اسالم با تلاش راهداران استان اردبیل برف روبی و بازگشایی شده بود ولی با اعلام راهداران گیلان به علت کولاک شدید، یخبندان، نبود دید کافی و احتمال سقوط بهمن این راه ارتباطی دوباره مسدود شده و تا اصلاع ثانوی از تردد رانندگان در این مسیر از هر ۲ سمت گیلان و خلخال جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش برف که از اوایل روز جمعه در استان اردبیل آغاز شده بود هم اکنون در مناطق مختلف استان از جمله خلخال نیز متوقف شده است، اظهار کرد: ارتفاع برف در برخی از راه‌های کوهستانی خلخال به بیش از ۷۰ سانتی متر و در جاده اسالم از سمت گیلان به بیش از ۱۲۰ سانتی متر رسیده است.

او بیان کرد: شدت کولاک با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر عملیات بازگشایی و برفروبی راه‌های مسدود شده از برف در جنوب استان را با مشکل مواجه کرده و تا آرام شدن هوا امکان بازگشایی راه های واقع در مناطق مرتفع امکان پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به ادامه کولاک تا آخر هفته و موج جدید بارندگی برف در نقاط مختلف استان از مردم خواست علاوه بر توجه به هشدارهای هواشناسی، تجهیزات زمستانی را هنگام رانندگی به همراه داشته و از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری حمل ونقل جاده ای استان اردبیــل از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است. شهرستان نیر در جنوب غرب اردبیل و در همسایگی استان آذربایجان شرقی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز