انهدام باند فروش قرص‌های لاغری حاوی شیشه/ جانباختن 6500 نفر بر اثر مصرف مواد و قرص‌های روانگردان


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از انهدام باند تبلیغ و فروش قرص‌های لاغری حاوی شیشه و سایر قرص‌های روانگردان و غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد.

سردار مجید کریمی رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کشور در جمع خبرنگاران از انهدام باند تبلیغ و فروش قرصهای لاغری حاوی متامفتامین (شیشه) و سایر قرص های روانگردان و غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش فارس، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: در این رابطه بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار قرص لاغری و چاقی حاوی ترکیبات متامفتامین (شیشه) کشف و ضبط شده است که متاسفانه اثرات بسیار مخربی بر روی افراد دارد.

وی گفت: متاسفانه عده ای سودجو در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای اقدام به فروش این قبیل قرص‌ها می‌کردند که با تلاش همکارانمان در پلیس مبارزه با مواد مخدر و در یک اقدام غافلگیرانه ۳ نفر از این افراد که در فضای مجازی اقدام به فروش می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه مصرف این قبیل قرص ها برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک است، گفت: براساس گزارش های پزشکی قانونی طی سال گذشته بیش از 6 هزار و 500 نفر از مصرف کنندگان مواد مخدر و قرص های روان گردان جان خود را از دست داده اند؛ متاسفانه مصرف کنندگان این قرص ها ( آگاهانه یا ناآگاهانه ) برای کاهش وزن از این قرص ها مصرف می کنند و دچار آسیب جدی می شوند.

سردار کریمی به خانواده ها توصیه کرد که حتما این قبیل داروها را از مراکز رسمی و مجاز و با تجویز پزشک تهیه و استفاده کنند و به هیچ وجه سراغ عطاری ها و بازارهای خرید و فروش ( دلالان ) نروند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی از کشف 4 تن و 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی ۴۸ ساعت گذشته در کشور خبر داد و اظهار داشت: این میزان مواد مخدر بنا بود که از مرزهای شرقی وارد کشور شود که با تلاش پلیس از ورود آن به بازار مصرف جلوگیری شد.

سردار کریمی تصریح کرد: در این خصوص ۷ قاچاقچی اصلی دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند؛ ضمن اینکه ۴ خودرو نیز توقیف شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ( طی 10 ماه ) حدود 980 تن انواع مواد مخدر ( بر پایه تریاک تولیدی در کشور افغانستان) کشف شده که خوشبختانه از ورود این میزان مواد جلوگیری و 180 نفر از قاچاقچیان اصلی دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: متاسفانه همچنان روند تولید و کشف مواد مخدر در کشور افغانستان زیاد است که بایستی در این خصوص اهتمام ویژه شود.

سردار کریمی در خصوص رصد و کنترل فضای مجازی براساس تاکیدات مقام معظم رهبری و فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: مرکز رصد و فضای مجازی پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی جمهوری اسلامی ایران با جدیت بیشتری به این حوزه ورود پیدا کرده و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شده اما باید بسیاری از خلاهای قانونی رفع شود و دستگاه قضائی در برخورد جدی و عزم راسخ و همکاری داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور