مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان:مدیریت پسماند در این استان سنتی است


مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان:مدیریت پسماند در این استان سنتی است

اهواز - ایرنا - مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت: بخش عمده فرآیند جمع‌آوری و دفن پسماند در خوزستان همچنان به صورت سنتی انجام می‌شود و به دلیل شیوه‌های ناکارآمد و سنتی و نبود آموزش عمومی، وضعیت اجرای تفکیک زباله از مبدا در سطح شهرهای استان نامطلوب است.

مهراب فلسفی زاده روز سه شنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان، با بیان اینکه کارگروه مدیریت پسماند از سال ۸۵ تشکیل می شود افزود: خوزستان برای انجام طرح جامع مدیریت پسماند به ۱۰ منطقه تقسیم شده که مطالعه ۶ منطقه اهواز، دزفول، ماهشهر، خرمشهر، شوشتر و ایذه دارای مصوبه استانی است و سایت دفن پسماند این شهرها در حال آماده سازی است.
وی با بیان اینکه اقدام خاصی برای ساماندهی سایت دفن پسماند در سوسنگرد و مسجدسلیمان تاکنون انجام نشده است ادامه داد: با وجود اینکه برای ساماندهی سایت دفن پسماند سوسنگرد اعتباراتی در سال ۹۹ تخصیص داده شده ولی تاکنون اقدام لازم برای ساماندهی این سایت توسط شهرداری این شهر انجام نشده است.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان ادامه داد: متاسفانه با وجود تذکر جدی برای ساماندهی سایت های دفن زباله همچنان شهرداری برخی شهرهای از اقدام در این زمینه شانه خالی می کنند که برخورد با آنها باید در دستور کار استان قرار گیرد.
فلسفی زاده افزود: زمین محل دفن پسماند شهرهای آبادان و خرمشهر دارای معارض است که این موضوع ساماندهی زباله در این شهرها را با چالش روبه رو کرده است.
وی با مطلوب دانستن وضعیت دفن زباله در شهر دزفول گفت: سایت دفن پسماند ایذه نیز به دلیل همجواری با محل سکونت مردم، باید به محل جدید مکان یابی شده منتقل شود که برای سرعت بخشی به احداث این سایت ۱۵ میلیارد ریال توسط سازمان شهرداری ها برای این کار بودجه تخصیص داده شده است.
سایت دفن پسماند اهواز در نزدیکی روستای صفیره در بخش غیزانیه این شهرستان، از سال ۹۱ و با تعطیل شدن مدفن قدیمی پسماند در منطقه برومی راه اندازی شده است. روزانه حدود یک هزار تن زباله شهر اهواز به سایت پسماند اهواز منتقل می‌شود.
اگر چه روش به کار گرفته در این سایت (روش نیمه هوازی موسوم به فوکوئوکا) قرار است مانع از آلودگی زیست محیطی شود اما به دلیل دفن غیراصولی زباله، آلودگی ها همچنان ادامه دارد و از چند سال پیش با آتش‌سوزی‌ وسیع به ویژه در فصل گرما روبه رو می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر