15 میلیون دلار اتریوم از صرافی ارز دیجیتال Crypto.com دزدیده شد


15 میلیون دلار اتریوم از صرافی ارز دیجیتال Crypto.com دزدیده شد

صرافی Crypto.com پس از هک شدن، حداقل 15 میلیون دلار اتریوم ازدست‌داده است و کارشناسان امنیتی معتقدند ضرر واقعی می‌تواند بسیار سنگین‌تر باشد. طبق گزارش‌ها، صرافی ارزهای دیجیتال Crypto.com قربانی هک شده است و حداقل 15 میلیون دلار اتریوم از آن به سرقت رفته است. علی‌رغم گزارش‌هایی مبنی بر ازدست‌رفتن دارایی‌ها، این پلتفرم هنوز است […]

طبق گزارش‌ها، صرافی ارزهای دیجیتال Crypto.com قربانی هک شده است و حداقل 15 میلیون دلار اتریوم از آن به سرقت رفته است. علی‌رغم گزارش‌هایی مبنی بر ازدست‌رفتن دارایی‌ها، این پلتفرم هنوز است مورد حمله قرارگرفتن خود را تأیید نکرده است.

بر اساس گزارش CoinGecko، این صرافی با 3 میلیارد دلار حجم معاملات در 24 ساعت گذشته، چهارمین صرافی بزرگ متمرکز ارزهای دیجیتال در جهان است.

این شرکت مستقر در سنگاپور که یک صرافی نام‌آشنا در بازارهای آسیایی است، اخیرا 700 میلیون دلار برای خرید حقوق نام‌گذاری استیپلز سنتر (Staples Center)، محل برگزاری بازی‌های دو تیم بسکتبال لس‌آنجلسی لیکرز و کلیپرز، پرداخت کرده است.

روز دوشنبه، Crypto.com اعلام کرد که پس از اینکه «تعداد کمی از کاربران فعالیت غیرمجاز در حساب‌های خود را تجربه کردند»، برداشت‌ها را متوقف می‌کند و تاکید کرد که «همه وجوه امن هستند».

با اشاره به نیاز برای افزایش امنیت، صرافی همچنین از کاربران خود خواست که دوباره به حساب‌های خود وارد شوند و احراز هویت دو عاملی خود را بازنشانی کنند.

علی‌رغم شکایت کاربران از ناپدیدشدن وجوه در حساب‌هایشان و ادعای بیلی مارکوس (Billy Markus) بنیان‌گذار دوج کوین مبنی بر «فعالیت‌های مشکوک» در یکی از کیف پول‌های اتریوم مرتبط با Crypto.com، صرافی اعلام کرد که برداشت‌ها در ساعت 17:42 روز دوشنبه به وقت لندن، مجددا فعال شده است.

زمانی که شرکت تحقیقاتی امنیتی Peckshield در ساعات آغازین روز سه‌شنبه در توییتر فاش کرد که این صرافی حداقل 4600 اتر (حدود 15 میلیون دلار با قیمت فعلی) را ازدست‌داده است، شرایط برای Crypto.com وخیم‌تر شد.

Peckshield افزود که نیمی از وجوه دزدیده شده به سرویس توزیع اتریوم محور، Tornado Cash ارسال شده است.

به طرز عجیبی، چند ساعت بعد کریس مارشزالک (Kris Marszalek)، مدیرعامل Crypto.com گفت که هیچ سرمایه‌ای از مشتریان دزدیده نشده است. به گفته مارشزالک، صرافی «در پاسخ به این حادثه زیرساخت‌ها را ایمن‌تر کرده است» و «پس از تکمیل تحقیقات داخلی، یک گزارش کامل را به اشتراک خواهد گذاشت».

البته شایان‌ذکر است که برخی از کاربران تأیید کردند که وجوه مفقود شده آن‌ها در نهایت به حساب‌هایشان بازگردانده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد