نماینده مجلس: دولت باید ماهانه بدهی‌های دوره قبل را بپردازد


نماینده مجلس: دولت باید ماهانه بدهی‌های دوره قبل را بپردازد

بیرجند - ایرنا - نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم باید تا چهار سال بعد فقط به‌طور میانگین ماهانه 10 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولت قبل را بپردازد لذا با توجه به منابع محدود باید مشکلات و طرح‌ها اولویت‌بندی شود.

حسین خسروی اسفزار روز سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات زیرساختی شهر خوسف افزود: با توجه به اینکه منابع دولت و استان محدود است باید برنامه‌ریزی‌ها طوری باشد که طرح‌ها و پروژه‌ها اولویت‌بندی و در سفر استاندار مطرح تا بر همین اساس اعتبار لازم دریافت شود.

وی گفت: یکی از مشکلات شهرستان خوسف که در دست پیگیری است، قرار گرفتن طرح شبکه فاضلاب خوسف در ردیف ملی بودجه است که سال‌ها دنبال شده و وزیر سابق نیرو در این خصوص دستوری داده بود که به جایی نرسید و امسال هم وزیر نیرو همان توافق را داشت ولی در ردیف ملی بودجه ۱۴۰۱ قرار نگرفته و برای تجدیدنظر، نامه‌ای را تنظیم کرده و در حال پیگیری هستم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص همچنین ایجاد مشکلات متعدد لازم است هرچه سریعتر ضمن تامین اعتبار عملیات اجرایی شبکه فاضلاب مرکز شهرستان آغاز شود.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات مورد پیگیری احداث بیمارستان خوسف و فراز و نشیب‌های متعدد آن است که امیدواریم این بیمارستان هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد و مردم منتفع شوند.

خسروی بر همکاری و هم‌افزایی برای به ثمر رسیدن بیمارستان خوسف تاکید کرد و گفت: این پروژه اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارد و طرح مباحث انحرافی توجیهی ندارد.

وی بیان کرد: شهرستان خوسف مستقل است در حالی که ما به دنبال این هسیتم چرا در شمال شهر بیرجند به عنوان یک منطقه از شهر بیمارستان وجود ندارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: این بیمارستان تنها برای شهر خوسف نیست بلکه روستاهای دورافتاده که کمترین امکانات دارند نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی از پیگیری برای حضور بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در راستای توسعه زیرساخت‌های شهرستان خوسف خبر داد و افزود: در جلسه با رییس بنیاد مستضعفان و بازدید معاون پارلمانی این بنیاد موضوع در دست پیگیری است که امیدواریم هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

خسروی تصریح کرد: اگر شهرستان خوسف مانند شهرستان درمیان به عنوان منطقه ویژه دیده شود قطعا رونق آن هم ویژه خواهد بود.

وی با تاکید بر اولویت‌بندی نیازهای شهرستان برای طرح در سفر شهرستانی استاندار گفت: استاندار سابق هم خرداد امسال سفری به شهرستان خوسف داشت که با گذشت هفت ماه از این سفر هنوز مصوبات آن اجرا نشده و ثمره‌ای نداشته است.

نماینده مردم سه شهرستان خراسان جنوبی با انتقاد از نبود امکانات و ادوات سنگین در موقع سیل و بحران در استان افزود: این موضوع به‌صورت متمرکز از تهران پیگیری و به مقامات کشوری منعکس شده است.

فرماندار خوسف نیز در این نشست گفت: با تکمیل مسیر نای‌بند به خوسف از مسیر آبگرم لوت مسیر دسترسی به مرکز استان از استان یزد بیش از یکصد کیلومتر کمتر می‌شود و برای تکمیل این پروژه بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محمدعلی آخوندی افزود: در صورت تکمیل این مسیر میزان سوخت صرفه‌جویی شده طی چند سال به اندازه کل هزینه‌های مربوطه است.

وی خواستار تسریع در پرداخت حقوق معدنی به این شهرستان شد و گفت: با دستور رییس جمهور که درآمدهای معادن باید برای هر منطقه هزینه شود امیدواریم حقوق معدنی در راستای تکمیل زیرساخت‌های شهرستان پرداخت شود.

فرماندار خوسف از پیگیری استاندار برای انتقال پساب فاضلاب شهر بیرجند به شهرک صنعتی شهید رحمانی و معادن منطقه قلعه‌زری خبر داد و گفت: ایمیدرو به عنوان سرمایه‌گذار این طرح انتخاب شده است و به‌زودی روند اجرایی آن شروع خواهد شد.

وی یکی از پروژه‌های دارای اولویت شهرستان را تکمیل مجتمع آبرسانی ماژان عنوان کرد و افزود: از محل اعتبارات تنش آبی به این پروژه اعتباری در نظر گرفته شده است.

آخوندی اظهار داشت: این پروژه بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و ضمن تامین آب شرب پایدار برای ۱۵ روستا، سه روستا نیز به شبکه آب شرب متصل خواهند شد.

وی با انتقاد از خارج شدن ساختمان ستاد شبکه بهداشت از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: عملیات اجرایی این پروژه علیرغم داشتن اعتبار هنوز آغاز نشده است.

آخوندی از تکمیل پروژه‌های بزرگی در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه قابل افتتاح است که فاز اول معدن طلای شادان و کشتارگاه صنعتی خوسف از مهمترین این پروژه‌ها است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج