با یک صبحانه رژیمی روز خود را بسازید؛ دستور العملی برای لاغری، کبد چرب با تهیه صبحانه رژیمی


با یک صبحانه رژیمی روز خود را بسازید؛ دستور العملی برای لاغری، کبد چرب با تهیه صبحانه رژیمی

۱۴ غذای سالم برای صبحانه که به کاهش وزن کمک می کند: 1.تخم مرغ: 2.جوانه گندم: 3. موز: 4. ماست: 5. اسموتی: 6. توت‌ها: 7. گریپ فروت: 8. قهوه: 9. کیوی: 10. چای سبز: 11. دانه چیا: 12. بلغور جو دوسر: 13. دانه کتان: 14. آجیل: سخن آخر

۱۴ غذای سالم برای صبحانه که به کاهش وزن کمک می کند:

به گزارش اقتصادآنلاین، تاثیر صبحانه بر بدن را همه ی ما میدانیم و با آن آشناییم، در اینجا ۱۴صبحانه سالم که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند، برایتان آورده ایم. شما با داشتن صبحانه رژیمی سالم میتوانید به روند کاهش وزنتان کمک کنید.

با یک صبحانه رژیمی روز خود را بسازید؛ دستور العملی برای لاغری، کبد چرب با تهیه صبحانه رژیمی

بهترین صبحانه های رژیمی

1.تخم مرغ:

تخم مرغ سرشار از پروتئین و غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مهم مانند سلنیوم و ریبوفلاوین است که یک نیروگاه واقعی تغذیه است و در تقویت حافظه نقش بسزایی دارد.

تخم مرغ به دلیل محتوای پروتئین بالایی که دارد اگر در وعده صبحانه خورده شود اشتها را کاهش می دهد تا به کاهش وزن کمک کند و همچنین احساس سیری را افزایش می دهد، همچنین مصرف غذا را در روز بعد کاهش می دهد و باعث کاهش وزن می شودف در نتیجه در لیست ما قرار گرفته است و جز بهترین صبحانه های رژیمی است.

2.جوانه گندم:

جوانه گندم جزئی از هسته گندم است که حاوی مقادیر غلیظی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله منگنز، تیامین و سلنیوم است. همچنین سرشار از فیبر است و تقریباً ۴ گرم فیبر در هر وعده غذایی آن وجود دارد. اگر به دنبال تهیه صبحانه رژیمی هستید خوردن غلات با فیبر بالا در کاهش اشتها و دریافت انرژی و همچنین کمک به تثبیت قند خون بعد از غذا موثر میباشند.

3. موز:

موز سرشار از فیبر اما کم کالری است، یک جایگزین عالی برای صبحانه شیرین است و نیاز به شیرینی شما را در اول صبح برآورده می کند.

فیبر باعث کاهش سرعت تخلیه معده می شود تا میل به خوردن را کاهش دهد و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد.

همچنین اگر شاغل هستید، موز می تواند یک وعده مناسب صبحانه رژیمی برای سرکار باشد.

علاوه بر این، موز نارس منبع خوبی از نشاسته مقاوم است، نوعی نشاسته که معده و روده کوچک شما آن را حذف نمی کنند. همچنین می توانید موز نارس و سبز رنگ را به اسموتی صبحگاهی خود اضافه کنید تا مقدار زیادی نشاسته دریافت کنید.

4. ماست:

ماست، یک مکمل عالی برای کاهش وزن است. به طور خاص، ماست در هر وعده، پروتئین بالایی را به شما ارائه می ‌کند و آن را به یک غذای ایده آل برای کاهش وزن تبدیل می کند. سعی کنید یک فنجان (۲۸۵ گرم) ماست را با مقداری میوه و جوانه گندم برای یک صبحانه مغذی ترکیب کنید و یک صبحانه رژِیمی ایرانی ترتیب دهید.

با یک صبحانه رژیمی روز خود را بسازید؛ دستور العملی برای لاغری، کبد چرب با تهیه صبحانه رژیمی

تاثیر صبحانه بر بدن

5. اسموتی:

اسموتی ها نه تنها راهی سریع و آسان برای به دست آوردن دوز غلیظ از مواد مغذی هستند، بلکه به عنوان یک صبحانه مناسب نیز می توانند کاهش وزن را تسریع کنند. پر کردن اسموتی های خود با سبزیجات و میوه های کم کالری می تواند مصرف فیبر را افزایش داده و به شما کمک کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

برای تقویت احساس سیری و مبارزه با هوس، مقداری از مواد پروتئینی مانند آجیل، دانه ها یا پودر پروتئین را داخل آن بریزید و خود را به صرف یک صبحانه رژیمی ساده برای لاغری دعوت کنید.

6. توت‌ها:

انواع توت ها مانند توت فرنگی، زغال اخته، شاتوت و تمشک همگی دارای مواد مغذی فوق ‌العاده ای هستند، به این معنی که کالری کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی ضروری هستند. توت ها علاوه بر تامین بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم، سرشار از فیبر هستند و برای کبد عالی می باشند، اگر به دنبال یک صبحانه رژیمی برای کبد چرب هستید، ما توت را پیشنهاد می کنیم.

7. گریپ فروت:

گریپ فروت جزء محبوب بسیاری از رژیم ها و برنامه های کاهش وزن است و دلیل خوبی هم دارد. گریپ فروت علاوه بر اینکه کالری کمی دارد، دارای آب و فیبر بالایی است که هر دو می توانند برای کاهش وزن مفید باشند. پس همین حالا دست به کار شوید و صبحانه رژیمی ساده خود را به کمک گریپ فروت مهیا کنید.

با یک صبحانه رژیمی روز خود را بسازید؛ دستور العملی برای لاغری، کبد چرب با تهیه صبحانه رژیمی

تاثیر قهوه بر کاهش وزن

8. قهوه:

قهوه به دلیل داشتن کافئین، با افزایش متابولیسم و چربی سوزی به کاهش وزن کمک می کند. فقط مطمئن شوید که در مصرف شکر یا خامه زیاده روی نکنید، زیرا کالری را بالا برده و به برخی از خواص بالقوه قهوه برای ارتقای سلامتی صدمه می زنند.

9. کیوی:

کیوی سرشار از ویتامین c و k و پتاسیم است و دارای خواص مغزی قابل توجهی است. همچنین منبع عالی فیبر می باشد. علاوه بر این، کیوی حاوی نوع خاصی از فیبر به نام پکتین است که به عنوان یک ملین طبیعی و تحریک حرکت دستگاه گوارش و کمک به کاهش وزن عمل می کنند.

10. چای سبز:

تقریباً در ترکیبات هر قرص لاغری یا مکمل چربی سوزی، چای سبز وجود دارد. اگر هنوز صبحانه رژیمی برای لاغری خود را پیدا نکرده اید، چای سبز منتظر شماست.

این چایی به دلیل متابولیسم و ظرفیت چربی سوزی بالایی که دارد به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. برای بهتر کردن عطر و طعم، سعی کنید کمی لیمو به آن اضافه کنید، کمی عسل بریزید یا چای خود را با زنجبیل و نعنا دم کنید.

11. دانه چیا:

دانه های ریز اما قدرتمند چیا یک مکمل عالی برای صبحانه هستند. آنها سرشار از فیبر هستند و به شما کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید. آنها همچنین سرشار از پروتئین هستند که می ‌تواند تخلیه معده شما را کاهش دهند و سطح گرلین، هورمون مسئول تحریک گرسنگی را کاهش دهد.

دانه چیا سرشار از پروتئین و فیبراست و کاهش وزن، کاهش اشتها و تثبیت سطح قند خون را افزایش میدهد اگر به اندازه مصرف کنید تاثیر صبحانه بر بدن را در جسم و جانتان می بینید.

12. بلغور جو دوسر:

بلغور جو دو سر یک گزینه صبحانه سالم و خوشمزه است، به خصوص اگر به دنبال کاهش وزن هستید. جو دوسر کم کالری است اما فیبر و پروتئین بالایی دارد.

به طور خاص، جو یک منبع مالی از بتاگلوکان است، نوعی فیبر که بر همه چیز از عملکرد سیستم ایمنی گرفته تا سلامت قلب تاثیر میگذارد.

13. دانه کتان:

دانه های کتان سرشار از فیبر هستند. فیبر در کاهش هضم موثر است و می‌ تواند به کاهش اشتها و دریافت کالری کمتر برای کمک به کاهش وزن کمک کند.

14. آجیل:

آجیل تعادل کاملی از فیبر، پروتئین و چربی های سالم برای قلب را فراهم می‌کند و آنها را به یک مکمل مناسب برای صبحانه تبدیل می کند.

سخن آخر

لاغری راهی یک شبه نیست و نیاز به صبر و حوصله دارد.

بهتر است در کنار داشتن صبحانه های رژیمی تاثیر ورزش را هم بر بدن نادیده نگیرید، اگر سبک زندگی خود را تغییر دهید و راه درستی را پیش بگیرید و انگیزه خود را حفظ کرده و در مسیر ثابت قدم بمانید قول می دهیم بسیار نتیجه مثبتی از این برنامه ها بگیرید و بعد از مدتی هم از نظر جسمی و روحی حالتان بسیار بهتر می شود.

منبع:

https://www.healthline.com/nutrition/weight-loss-breakfast-foods#TOC_TITLE_HDR_2

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها