571 زندانی در زندان های خراسان رضوی در حال ادامه تحصیل هستند


571 زندانی در زندان های خراسان رضوی در حال ادامه تحصیل هستند

مشهد- ایرنا- مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 571 زندانی در بیشتر ندامتگاه های استان در قالب کلاسهای نهضت سواد آموزی و در پایه های مختلف به ادامه تحصیل مشغولند.

به گزارش روز سه شنبه اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی، سعید سرباز جانفدا افزود: تحصیل و آموزش در نظام تربیتی زندانها به عنوان یک رکن اصلی و موثر مدنظر قرار گرفته است.
وی با اشاره به نقش تحصیل و سوادآموزی در کاهش آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از تکرار جرم و همچنین تاثیر آن در توانمندسازی فردی زندانیان ادامه داد: در همین راستا ضمن توافق و تعامل با مجموعه آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی استان، امکان تحصیل برای زندانیان علاقه مند در اکثر زندان های خراسان رضوی فراهم شده است.
او اضافه کرد: در حال حاضر ۳۶۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در دوره های نهضت سواد آموزی و ۲۰۵ نفر در مقاطع و پایه های مختلف تحصیلی آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند.
مدیرکل زندانهای استان ضمن قدردانی از توجه و همکاری مجموعه آموزش و پرورش اظهار داشت : بسیاری از زندانیان به واسطه شرایط اقتصادی، خانوادگی و اجتماعی امکان تحصیل ندارند لذا بازپروری این قشر آسیب دیده و توسعه آموزش در زندانها نیازمند توجه بیشتر متولیان، مشارکت مستمر و تدوین سازوکار علمی و کارشناسی است.

۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی چناران در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارند.

طبق اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی در سال گذشته، این استان با جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر، حدود ۱۷ هزار زندانی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل