اثربخشی تولید علم ایران در افزایش اشتغال دانشجویان


اثربخشی تولید علم ایران در افزایش اشتغال دانشجویان

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: کارایی تولید علم ایران در اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در سال‌های اخیر، رشد مناسبی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان- پیمان صالحی گفت: تولید علم و فناوری یک مسئله پایه و ریشه‌ای است و هر کشوری که بخواهد در این زمینه پیشرفت کند، باید در ابتدا به محکم کردن زیرساخت‌های علمی و پایه‌ای بپردازد.

بزرگترین تولید کنندگان علم جزء ۱۰ کشور توسعه فناوری در جهان هستند و اخیرا چین از نظر تولید علم به جایگاه آمریکا رسیده است.

او گفت: باید جایگاه علمی ایران در جهان حفظ شود و از تولید علم در داخل و در سطح بین المللی حمایت کنیم. تبدیل علم بنیادین به فناوری‌های مورد نیاز کشور و کاربرد و اثربخشی آن‌ها در اشتغال بر دانش آموختگان دانشگاهی، طی سال‌های گذشته روند مناسبی را در کشورمان طی کرده است.

در سراسر ایران پارک‌های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان توانسته اند یافته‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را به تولید فناوری، محصول و شرکت‌های زایشی تبدیل کرده و سپس آن‌ها را وارد بازار کرده اند.

بیش از ۲۰۰ مرکز رشد، ۴۰ پارک علم و فناوری و ۳۰۰ مرکز نوآوری طی سال‌های اخیر در کشور راه اندازی شده اند و این مراکز توانسته اند زمینه اشتغال دانش آموختگان ایرانی را ایجاد کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید