جامعه بعد از پیامبر(ص) معیار حق را نادیده گرفت/ عصر غیبت بدون معیار و راهنما نیست


جامعه بعد از پیامبر(ص) معیار حق را نادیده گرفت/ عصر غیبت بدون معیار و راهنما نیست

یک کارشناس مهدوی با بیان اینکه جامعه بعد از رحلت پیامبر(ص) معیار حقیقت یعنی حضرت زهرای مرضیه(س) را نادیده گرفتند، گفت: در عصر غیبت امام زمان(عج) جامعه بدون معیار رها نشده است تاسی به این معیار ما را از فتنه‌ها عبور می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «سیداحمد موسوی» درباره رابطه مهدویت و فاطمیه، اظهار کرد: نبی مکرم اسلام(ع) برخی افراد را به عنوان معیاری برای تشخیص حق از باطل معرفی کرده اند، این معیارها خواص جامعه هستند که نظر و تاسی به آنها سبب می شود انسان در فتنه ها گرفتار شبهات و حرکت در مسیر باطل نشود.

این کارشناس مهدوی تصریح کرد: از جمله افرادی که به عنوان معیار معرفی شده اند حضرت صدیقه طاهره(س) هستند، پیامبر اکرم(ص) بارها فرمودند: خدا با رضای فاطمه(س) راضی و خشنود و با غضب فاطمه خشمگین می شود، این وجود نورانی معیاری است که حضرت رسول(ص) معرفی کرده اند. قرآن و امیرالمومنین(ع) هم معیار و مدار حق معرفی شده اند، همچنین جناب عمار از سوی پیامبر(ص) به عنوان معیار حق معرفی شده است.

وی تاکید کرد: گاهی دشمنان و شبهه‌گران با شبهات فضا را غبارآلود می کنند اینجا همان موضعی است که باید به معیارها مراجعه کرد تا حقیقت گم نشود؛ در حوادثی که پس از رحلت پیامبر(ص) رخ داد حضرت زهرای مرضیه(س) معیار الهی بود، پیامبر خدا(ص) فاطمه(س) را به مردم معرفی کردند اما مشکل جامعه مدنی این بود که همسو با حقیقت وجودی حضرت فاطمه(س) و امیرالمومنین(ع) و در مسیر حقیقت حرکت نکردند در نتیجه منحرف شدند و در نتیجه این انحراف و تحریف، امور جامعه نابسامان شد!

حجت الاسلام موسوی ابراز کرد: چنان که بعد از این جریان ها شاهد درگیری های داخلی، جنگ ها و خونریزی ها و مصائب عظیم در جامعه اسلامی شدیم در عصر غیبت امام زمان(عج) هم جامعه بدون معیار رها نشده است، امام صادق(ع) فرمودند: وقتی دسترسی به امام معصوم ندارید، با فقیه جامع الشرایط حرکت کنید؛ امام خمینی(ره) فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

این کارشناس مهدوی خاطرنشان کرد: در ایام دی ماه و مناسبت های آن هستیم، حماسه 9 دی ماه را پشت سر گذاشتیم، فتنه 88 فتنه ای برانداز بود چنان که در حوادث بعد از رحلت پیامبر(ص) فتنه براندازی رخ داد؛ آنجا اگرچه معیار وجود داشت اما جامعه با معیار حرکت نکرد اما در فتنه 88 مردم با معیار حرکت کردند و فتنه دفع شد. امید است خدا به ما منتظران امام مهدی(عج) تاسی به حضرت زهرا(س) و حرکت با بصیرت عنایت کند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا