پیگیری مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی امری ضروری است


 پیگیری مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی امری ضروری است

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه ای غرب استان تهران با محوریت شهرستانهای شهریار، ملارد و قدس با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، دکتر محمد خراسانی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه ای غرب استان تهران با محوریت شهرستانهای شهریار، ملارد و قدس با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، دکتر محمد خراسانی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، طاهری فرماندار شهریار، عباس جوهری معاون استاندار تهران، مدیران و اعضای شوراهای فرهنگ عمومی غرب استان تهران به میزبانی شهریار در مسجد جامع برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در این نشست اظهار ‌کرد: نمی‌توان از نتایج دموکراسی و مردم‌سالاری دینی بهره‌ برد، اما آسیب‌ها و چالش‌ها وجود نداشته باشند.

وی گفت: همه جا در کنار فرصت، تهدید هم هست و جمهوری اسلامی در این جهان و با تمام مشکلات قدرتی در عرصه‌های فرهنگی است و ما به دنبال ارتقاء ظرفیت‌ها در بستر گفت‌وگو هستیم.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: پیشگیری از جرائم یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه تقویت فرهنگ عمومی بوده و از نظر بنده کشور ما را همین بنیه و گفتمان فرهنگی و دینی حفظ کرده است.

وی ادامه داد: ما باید مراقب باشیم تا فرهنگ عمومی کشور کمتر آسیب بخورد و باید با جرائم در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی به طور معقول برخورد شود و این فرهنگ عمومی ملت است که در ماه مبارک رمضان، ماه محرم و حتی تشییع باشکوه حاج قاسم سلیمانی به میدان آمد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی باید بازوی توانایی برای آموزش و پرورش باشد و نیروی انتظامی نیز بار سنگینی در برخورد با مسائل دارد که شورای فرهنگی باید به این مجموعه یاری رساند.

دکتر خراسانی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز ضمن قرائت مصوبات جلسه قبل، در این نشست گفت: در شورای فرهنگ عمومی کشور که بنده به نمایندگی از این خانواده بزرگ، در آنجا هم عضویت دارم اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است .

وی افزود: دکتر امامی دبیر جدید این شورا و همچنین دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید جدی دارند که شورای فرهنگ عمومی در قالب یک قرار گاهی که بناست فضای فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و هنری هر بخش و بوم و هرمنطقه ای را راهبری کند به مثابه یک قرارگاه، فعالیتها را همگرا نماید و همصدایی و هم راستایی ایجاد کرده و نقش خودش را ایفاء نماید، لذا تاکید بر تقویت جایگاه دبیرخانه هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه اظهار داشت: از همکاران عزیزم در فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها تقاضا دارم با پشتیبانی ائمه محترم جمعه و فرمانداران گرانقدر تلاش نمایند که این دبیرخانه بتواند خیلی جدی مصوبات را پیگیری نماید و برای به نتیجه رساندن آنچه در اینجا مطرح می شود تلاش نمایند .

دکتر خراسانی زاده در تکمیل سخنان خود یادآور شد: از آنجائیکه حجت الاسلام ابوترابی فرد هم بزرگوارنه به این موضوع دقت نظر دارند و تاکید می نمایند که برون داده های این شورا در جای جای استان تهران ملموس باشد، لذا تقاضا دارم این موضوع از سوی اعضاء محترم جدی گرفته شود و دوستان اهتمام لازم را داشته باشند.

نوراله طاهری فرماندار شهریار نیز در این نشست گفت: ما منکر وجود مشکل در شهرستان شهریار نیستیم اما در شهریاری با ۱ میلیون نفر جمعیت که ۷ استان جمعیت کمتری از این شهرستان دارند، فرهنگ ناهمگون و سرریز مشکلات کشور و پایتخت وجود دارد اما از خوبی‌ها و زیبایی‌ها هم نباید گذشت.

وی افزود: نوع جلسات منطقه‌ای شورای فرهنگ عمومی ابتکار بسیار خوبی است و به نوعی آن هدف شورای فرهنگ عمومی را تسهیل می‌کند.

فرماندار شهریار بیان ‌کرد: شورای فرهنگ عمومی اگر بخواهد اقدامات خود را اجرایی کند، جزیره‌ای قابل اقدام نیست و با این ابتکار بسیاری از موضوعات قابل اجراست.

طاهری گفت: دامنه شمولیت موضوعات فرهنگی در سطح استان تهران بایستی گسترده‌تر شود و ادارات کل استانی در این زمینه بایستی حمایت و تاکید داشته باشند.

وی ادامه داد: قرارگاه اجتماعی کار بسیار خوبی است که توسط استانداری تهران شروع شده و زنجیره این قرارگاه بحثی است که به آن باید توجه شود تا پاسخگوی نیازهای باشد.

فرماندار شهریار تصریح ‌کرد: با تلاش‌های مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهریار و همکاری شهرداری‌ها، با اجاره‌کردن ۱۰ کمپ به مدت ۶ ماه تا به امروز حدود ۵۰۰ معتاد متجاهر با حضور در مراکز ترک اعتیاد، در زنجیره بازپروری قرار گرفته‌اند.

در ادامه سایر مدیران و اعضاء حاضر در نشست نیز، به طرح نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص موضوعات مورد بحث پرداختند و موارد مختلف را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

پایان پیام/704

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان