شبهات اجازه فکر کردن جوانان به دیگر مباحث انقلاب را نمی دهد


شبهات اجازه فکر کردن جوانان به دیگر مباحث انقلاب  را نمی دهد

حجت الاسلام پیش قدم گفت: امروز شبهه افکنی نسبت به انقلاب سال 57 در محیط دانشگاه و نسل جوان ما اتفاق افتاده و ما باید نسبت به این موضوع حرفی برای گفتن داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «حمزه پیش قدم» امروز (26 دی ماه) در نخستین نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: چالشی که امروز دنیا با آن مواجه بوده و اختصاص به یک نقطه، مکان، فرهنگ و دین نیست، جنگ «باورها و اعتقادات» بوده، ضمن اینکه باور و اعتقاد صرفا باور و اعتقاد دینی نیست و گاهی فراتر از اینها است.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلابی در سال 1357 در ایران شکل گرفت که امروز آن انقلاب در ذهن جوانان این منطقه دچار چالش بوده و این میسر نمی شود مگر با ابزار روز (فضای مجازی) که در اختیار بشریت قرار داده شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه نباید از آثار فضای مجازی در زمینه دور کردن جوانان از انقلاب اسلامی غافل شویم، افزود: اگر شاخصه اصلی کار فرهنگی را بخواهیم تعریف کنیم باید متناسب با محیط، شرایط و سن در حوزه فرهنگی تصمیم بگیریم.

حجت الاسلام پیش قدم خاطرنشان کرد: کار فرهنگی در عصر حاضر نه تنها در جمهوری اسلامی و دیگر جاها تاثیرگذار است که متناسب با سن و شرایط باشد، ضمن اینکه دستگاه ها باید نماد و المانی از انقلاب اسلامی در دهه فجر و دیگر مناسبت ها داشته باشند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: دستگاه ها نسبت به اینکه باید مفاهیم دینی و ارزشی به نسل بعدی انتقال داده شود، کوتاهی می کنند.

وی حضور آموزش و پرورش با توجه به اینکه با قشر عظیمی از دانش آموزان در ارتباط هستند در این نشست را یک ضرورت دانست و گفت: باید ضمن در نظر گرفتن شرایط، حضور مردم در مراسمات پر رنگ شود.

حجت الاسلام پیش قدم در ادامه، خاطرنشان کرد: دشمنان به طور ناخودآگاه ترس و التهابی در دل مردم ایجاد کرده اند که حضور مردم در میادین و مراسمات کمرنگ شود و روز به روز در حال گسترده کردن دایره این موضوع بیشتر از طریق فضای مجازی هستند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید از فضای مجازی و تدارک محتوا و برنامه هایی برای این فضا غافل نشویم.

وی را سن امری طبیعی دانست و افزود: انقلاب برای پیرمرد 70 ساله مفهوم دیگری داشته و برای یک جوان دانشگاهی امروز (انقلاب، چگونگی و علت آن) مهم نیست.

حجت الاسلام پیش قدم تصریح کرد: ما در مفاهیم دینی موفق بودیم ولی در فلسفه انتقال دین در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خیلی موفق نبودیم.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروز برای یک جوان دانشگاهی مهم نیست، زیرا شبهات اجازه فکر کردن به دیگر مباحث انقلاب را نمی دهد که انقلاب چگونه و برای چه به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز شبهه افکنی نسبت به انقلاب سال 57 در محیط دانشگاه و نسل جوان ما اتفاق افتاده و ما باید نسبت به این موضوع حرفی برای گفتن داشته باشیم.

حجت الاسلام پیش قدم یادآور شد: باید متناسب با دهه انقلاب اسلامی برای نسل جوان پاسخگو باشیم و هدف از انقلاب و چگونگی به وجود آمدن آن را ترسیم کنیم.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چطور از سخنان حضرت امام (ره) بحث نفت و گاز مجانی بیرون می آید ولی دیگر مفاهیم ارزشی انقلاب را توجهی به آنها ندارند.

وی گفت: متناسب با دهه فجر کارگروه عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر برنامه ای در دستور کار دارد، متناسب با این شرایط برنامه ریزی لازم صورت گرفته و آمادگی همکاری لازم با کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان را داریم.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش جالب صداپیشه جناب‌خان بعد از دیدن عکس رامبد جوان