دستگیری 317سارق حرفه‌ ای در طرح کاشف


دستگیری 317سارق حرفه‌ ای در طرح کاشف

رییس پلیس پایتخت در هفتمین مرحله طرح کاشف با اشاره به این مرحله از طرح کاشف، از دستگیری 317سارق حرفه‌ ای خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شهروند، سردار حسین رحیمی در این‌باره گفت: «در این مرحله از طرح به دو موضوع موبایل‌قاپی و کیف‌قاپی توجه ویژه شده است. به طور رسمی از قرارگاه ویژه مبارزه با موبایل‌قاپی رونمایی شد. همچنین مرکز واکنش سریع در پلیس آگاهی بالغ بر یک ماه است که شروع به کار کرده و اقدامات بسیار خوبی داشته است. بالغ بر یک ماه است که تمرکز ویژه‌ای روی سرقت منزل شده است. با طرح‌های شبانه مبارزه با سرقت منزل توسط پلیس‌های پیشگیری و آگاهی در حال انجام است که باندهای بسیاری در این زمینه دستگیر شده است. در این مرحله از طرح 62 باند که در سرقت‌های مختلف فعالیت داشتند، منهدم و 317 سارق حرفه‌ای دستگیر شدند. ما موفق شدیم بالغ بر دو هزار و 379 سرقت را کشف کنیم.»

او با شاره به اینکه 215 نفر از این سارقان دارای سابقه هستند، گفت: «در این طرح 14 باند سرقت‌های به عنف شامل باندهای زورگیری، سارقان کیف‌قاپی و گوشی‌قاپی منهدم شدند. 18 باند سرقت منزل و اماکن و 17 باند سرقت خودرو، لوازم خودرو و موتورسیکلت منهدم شد. در یک مورد اعضای یکی از این باندها به 500 مورد سرقت اعتراف کردند. همچنین 10 باند جعل و کلاهبرداری و سه باند سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی منهدم شدند.»

کشف 800 میلیارد تومان کالای احتکار شده

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درخصوص مبارزه با کالای قاچاق گفت: «در این مرحله از طرح 30 دستگاه تریلر، کامیون و کامیونت شامل 135هزار انواع و اقسام کالای قاچاق شامل لوازم و تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و خشکبار به ارزش بالغ بر 70 میلیارد کشف شد. در این زمینه 20 قاچاقچی عمده دستگیر شده است. در حوزه احتکار که یکی از ماموریت‌های اصلی پلیس امنیت اقتصادی است، بالغ بر دو هزار تن انواع کالای احتکارشده شامل برنج، قند و خشکبار به ارزش تقریبی 800 میلیارد تومان کشف شد.»

رئیس پلیس پایتخت در ادامه گفت: «افرادی که ارزهای 4200 تومانی را به بهانه‌های مختلف و با تشکیل شرکت‌های سوری گرفتند نیز دستگیر شدند. آنها به جای ورود کالاهای ضروری مثل کاغذ، لاستیک، گوشت، نهاده‌های دامی و غیره از این شرایط سوءاستفاده کردند. در این مرحله پنج نفر از این افراد که اقدام به ثبت شرکت‌های کاغذی و صوری به نام افراد نیازمند و بی‌بضاعت کرده و بالغ بر 75 میلیون یورو دریافت کردند و هیچ اقدامی انجام ندادند، دستگیر شدند.»

سردار رحیمی با اشاره به برخورد با زمین‌خواران افزود: «در این مرحله از طرح یک باند 6 نفره که بالغ بر دوهزار و 500 مترمربع زمین را در یکی از مناطق تهران با اسناد جعلی و دروغین فروخته بودند، دستگیر کردیم.»

منبع: شهروند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه