نماینده گناباد:توجه خاص به اشتغال و کارآفرینی از نقاط قوت لایحه بودجه 1401 است


نماینده گناباد:توجه خاص به اشتغال و کارآفرینی از نقاط قوت لایحه بودجه 1401 است

گناباد- ایرنا- نماینده مردم گناباد و بجستان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توجه خاص به حوزه اشتغال و کارآفرینی را از نقاط قوت لایحه بودجه سال آینده کل کشور ذکر کرد و گفت: منابع خوبی بدین منظور در این لایحه پیش بینی شده است.

محمد صفایی سه شنبه شب در نشستی خبری در گناباد خودداری دولت برای منتشر نکردن پول و سیاستهای لازم برای کاهش نقدینگی را از سایر نقاط قوت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ذکر کرد.

وی در تشریح دیگر رویکردهای مهم دولت سیزدهم در تدوین لایحه بودجه سال آینده ادامه داد: عواید حاصل از زمینها و املاک مازاد دولتی تاکنون به خزانه دولتی واریز می شود ولی بر اساس این لایحه قرار است که صندوقی تحت عنوان پیشرفت و عدالت در هر استان ایجاد و مبالغ فروش این زمینها از هر دستگاه اجرایی به همان اداره اختصاص یابد تا صرف هزینه های آنها شود و این مساله، انگیزه ادارات و سازمانها را بدین منظور افزایش می دهد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص آسیبها و مشکلات لایحه بودجه سال آینده کشور هم گفت: در این لایحه شرکتهای دولتی همچنان ماهیت خود را حفظ کرده اند.

صفایی با اشاره به اینکه مجموع بودجه پیش بینی شده برای دولت در این لایحه ۱۵ هزار هزار میلیارد ریال و بودجه شرکتهای دولتی ۲۰ هزار هزار میلیارد ریال است گفت: مهمترین اقدامات در دست انجام مجلس شورای اسلامی و از جمله کمیسیون اقتصادی مجلس در این زمینه مصوباتی برای لزوم خارج شدن این شرکتهای دولتی از قالب شرکت و ساماندهی و ادامه فعالیت آنها در قالب اداری است به عنوان مثال سازمان هدفمند سازی یارانه ها باید از قالب شرکت به ساختار اداری تغییر یابد چون زمانی که به صورت شرکت فعالیت داشته باشد دارای هیات مدیره و یک سری هزینه های مازاد است و با تغییر نوع ساختار تشکیلاتی آنها این هزینه ها کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرده است که شرکتهای دولتی که سه سال متوالی زیان ده هستند را با شرایط آسان تر و دوره بازپرداخت بیشتر واگذار کند تا در مجموع با کاهش هزینه های اضافی بازده بودجه و در نهایت اثر بخشی آن افزایش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تمهیدات دولت سیزدهم در تدوین لایحه سال ۱۴۰۱ و تعامل بین دولت و مجلس، شرایط اقتصادی کشور در سال آینده بهتر خواهد بود و دست دولت برای ارایه خدمات بهتر در بخشهای مختلف بازتر است و شاهد گشایشهای بیشتری در فروش نفت و به دنبال آن افزایش درآمدهای نفتی هستیم.

صفایی افزود: با توجه به وجود ۱۶ هزار میلیارد ریال طرح نیمه تمام در کشور دولت سیزدهم بیشترین اهتمامش را تکمیل این طرحها قرار داده و تعریف طرحهای جدید در اولویت های بعدی دولت قرار دارد.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم در زمینه توسعه واکسیناسیون برای کاهش بیماری کرونا، تعیین تکلیف اموال تملیکی و خروج کالاها از گمرکات خوب عمل کرده و به موفقیتهایی دست یافته است ولی در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید اقدامات قاطع و شاخص تری انجام دهد تا این طرح به اهداف خود در کاهش معضل تامین مسکن متقاضیان دارای شرایط در این بخش دست یابد.

نماینده گناباد در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت گذاری دستوری خودرو در کشور این صنعت را زمین گیر و مردم را متضرر کرده است و اگر این نرخ گذاری دستوری حذف شود مشکل قیمت خودرو تا حدود زیادی برطرف می شود و مجلس شورای اسلامی به صورت جدی به دنبال رفع این مشکل است و اگر این معضل رفع نشود، احتمال استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در آینده نزدیک وجود دارد.

صفایی در مورد اجرای خط لوله انتقال نفت شرق کشور هم اظهار کرد: پیشنهاد ما در این راستا انتقال نفت خام از این طریق بود که به این بهانه برای فرآوری آن مینی پالایشگاهی در گناباد ایجاد و فرآورده های نفتی تولید شود و وزیر نفت انتقال فرآورده های نفتی از طریق این لوله را در برنامه های خود دارد و با توجه به تکمیل و بهره برداری فرودگاه گناباد در آینده نزدیک می توان از این قابلیت برای احداث مرکز سوخت گیری هواپیماهایی که از این منطقه عبور می کنند استفاده کرد.

وی در خصوص وعده خود برای جذب ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع برای ایجاد پنج هزار فرصت شغلی در شهرستانهای گناباد و بجستان ادامه داد: تاکنون ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرستانها صورت گرفته است و تا ۲ سال آینده به ۴۰ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس گفت: منابع اعتباری مورد نیاز مرحله نخست طرح احداث فرودگاه گناباد به طول کامل جذب شده و این فرودگاه در ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی در سال جاری به بهره برداری می رسد.

صفایی افزود: یکی از مشکلات مهمی که گناباد همواره با آن رو به رو بوده کمبود انرژی است لذا برای جبران این معضل عملیات اجرایی احداث پست ۱۳۲ کیلووات همزمان با دهه فجر در این شهرستان آغاز شده است و طی مدت یک سال تکمیل می شود.

وی اضافه کرد: همچنین مرکز پهپاد ارتش در شرق کشور به استعداد یک تیپ به زودی در گناباد راه اندازی می شود و از سرخس تا جنوب مکران و سیستان و بلوچستان را تحت پوشش قرار می دهد.

او اخذ اعتبار برای احداث ۲نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی برای گناباد و بجستان و موافقت اصولی احداث شهرک صنعتی شماره ۲ گناباد را از جمله اقدامات در دست انجام در این منطقه دانست.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس