فرماندار بینالود: طرقبه- شاندیز هر هفته میزبان دیپلماتهای خارجی است


فرماندار بینالود: طرقبه- شاندیز هر هفته میزبان دیپلماتهای خارجی است

مشهد-ایرنا- فرماندار بینالود(طرقبه - شاندیز) گفت: کارکنان و دیپلماتهای نمایندگیهای خارجی در ایران معمولا هر هفته میهمان اماکن گردشگری این شهرستان ییلاقی می شوند.

سید حسن حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به واسطه جست و جویی که معمولا در اینترنت از اماکن اقامتی و گردشگری طرقبه شاندیز صورت می‌گیرد کنسولها، سفرا و کارکنان سفارتخانه های خارجی مستقر در ایران مدام از اماکن گردشگری بینالود استفاده می‌کنند که خانه بومگردی روستای کنگ از آن جمله است و تقریبا هر هفته از این دیپلماتها میزبانی می کند.

وی ادامه داد: حتی کارکنان و دیپلماتهای سفارتخانه های خارجی مستقر در کشورهای همسایه ایران مانند ترکمنستان نیز میهمان اماکن گردشگری این شهرستان می شوند علاوه بر این برخی قرارها و مذاکرات دیپلماتیک بین سفرا و دیپلماتهای ۲ کشور خارجی و دیپلماتهای خارجی با مقامات کشورمان نیز در اماکن گردشگری ویژه، خاص و دنج در طرقبه - شاندیز انجام می شود.

فرماندار بینالود حضور دیپلماتهای خارجی در اماکن گردشگری این شهرستان را برخلاف قواعد دیپلماتیک ندانست و گفت: در حال حاضر رستورانها و هتل های مجلل و اخیرا خانه های بومگردی طرقبه - شاندیز مقصد اصلی اتباع خارجی، کنسولها و کارکنان نمایندگی کشورهای خارجی است.

حسینی افزود: حضور گسترده اتباع خارجی در مناطق گردشگری این شهرستان بالاست به حدی که ارز خارجی ۲۷ کشور در ضریح امام زادگان یاسر و ناصر طرقبه جمع آوری می شود.

وی به فعالیت هتلهای بزرگ در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع ۴۰۰ کافی شاپ و رستوران کوچک و بزرگ در طرقبه - شاندیز فعالیت می کنند.

فرماندار بینالود گفت: شمار ساکنان این شهرستان حدود ۸۰ هزار نفر است که این تعداد در ۲ شهر طرقبه و شاندیز و ۴۰ روستای دارای دهیاری این شهرستان سکونت دارند، همچنین در مجموع ۱۵ آبادی طرقبه - شاندیز، روستای هدف گردشگری محسوب شده و ییلاقی و گردشگرپذیر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج