دوره آموزش مجازی سلول های بنیادی کشور در البرز آغاز شد


دوره آموزش مجازی سلول های بنیادی  کشور  در البرز آغاز شد

کرج- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد که دوره آموزش کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ویژه دبیران زیست شناسی به صورت زنده  و در بستر شبکه آموزشی شاد در این استان آغاز شد.

مهریار کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این دوره آموزشی از سوی قطب کشوری سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی مستقر در پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج برنامه ریزی و اجرایی شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز ، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقای سطح علمی، توانمندسازی و به روزرسانی دانش دبیران زیست شناسی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی با مشارکت ستاد توسعه و ترویج سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه ریزی شده است،خاطرنشان کرد: در این دوره ۱۰ عنوان کارگاه تخصصی و با بهره گیری از اساتید مجرب این حوزه پیش بینی شده است.

کرمی یادآورشد: دوره آموزشی کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برای حدود ۲ هزار دبیر زیست شناسی مدارس کشور به مدت ۲ هفته در بستر شبکه آموزشی شاد در حال اجراست.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: اساتید این دوره آموزشی مهم توسط ستاد توسعه و ترویج سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین شده است.

وی ادامه داد: فیلم های آموزشی تولید شده در قطب کشوری با موضوع آموزش تکنیک های کار در آزمایشگاه سلول های بنیادی به عنوان محتوای کمک آموزشی و به منظور افزایش بهره وری تدریس دبیران در پژوهش سراها در اختیار شرکت کنندگان این دوره قرار خواهد گرفت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: با پیگیری اداره برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، اسامی شرکت کنندگان دراین دوره در سامانه ltms ثبت و برای ایشان گواهی ضمن خدمت صادر می شود.

کرمی تاکید کرد: برگزاری این دوره ها همچنین نقش موثری در انتقال آموزش،ترویج و بومی سازی علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در بین دانش آموزان،تقویت مهارت های کار گروهی و فراهم سازی محتوای علمی مناسب برای استفاده بهینه از ظرفیت های فضای مجازی دارد.

پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج از سال ۹۶ به عنوان دبیرخانه کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور برگزیده شد.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۹ پژوهش سرای دانش آموزی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون