برق هفت روستای کردستان همچنان قطع است


برق هفت روستای کردستان همچنان قطع است

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده، به دلیل بارش سنگین برف، برق هفت روستای استان همچنان قطع است که به‌ محض بازگشایی راه این روستاها، شبکه برق آنها برقرار می‌شود.

هیوا لیونیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل شدت بارش‌ برف و شکستن شاخ و برگ درختان بر روی شبکه برق و همچنین اتصالی‌های موجود، برق ۲۱۳ روستای استان قطع شد که با تلاش اکیپ‌های واحدهای عملیات و اتفاقات برق، این تعداد روستا تا عصر دوشنبه به ۳۹ مورد کاهش یافت.

وی به تغییر مدام تعداد روستاهای بی‌برق بر اثر آب شدن برف ها و اتصالی‌های شبکه اشاره کرد و افزود: شامگاه گذشته با تلاش سیم‌بانان این شرکت و با وجود بسته بودن راه ارتباطی،(با استفاده از قاطر) برق روستای توکلان دیواندره وصل شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه درحال حاضر شبکه برق ۲ روستای گورگوره علیا و قلعه گاه کامیاران قطع است، اضافه کرد: برق روستاهای بهرام‌آباد و بندول در شهرستان سروآباد و ۲ روستای بایوه و آسن‌آباد در شهرستان مریوان به دلیل مسدود بودن راه‌های ارتباطی قطع است و امکان حضور اکیپ های عملیاتی برای رفع خاموشی میسر نیست.

لهونیان اظهار داشت: برق روستای خانقاه در شهرستان سنندج نیز به دلیل مسدود بودن راه ارتباطی، قطع است که به‌ محض بازگشایی محورهای مواصلاتی شبکه برق این روستا نیز متصل می‌شود.

وی گفت: به دلیل حجم بارش‌ها و یخبندان و متعاقباً مسدود بودن تعدادی از مسیرها و جاده‌های روستایی و اتصالی ایجاد شده در شبکه برق ناشی از سنگینی شاخ و برگ درختان و قرار گرفتن آنها برروی شبکه، تعداد روستاهای بدون برق درحال تغییر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با تأکید بر اینکه درحال حاضر ۷۴ اکیپ عملیات و اتفاقات شهری و روستایی در سطح استان به‌صورت لحظه‌ای آماده رفع ناپایداری و یا خاموشی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند، افزود: مشترکان تا رسیدن اکیپ‌های عملیاتی این شرکت از دستکاری تأسیسات و لوازم برقی که امکان برق‌گرفتگی و خطرات جانی برای آنان دارد خودداری کنند.

در حال حاضر ۷۰۵ هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت توزیع برق استان بهره مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)