پروتکل اسکوچیچ برای جلوگیری از ضربه اُمیکرون


پروتکل اسکوچیچ برای جلوگیری از ضربه اُمیکرون

دراگان اسکوچیچ نسبت به شیوع سویه اُمیکرون در ایران و ابتلای برخی از بازیکنان داخلی و لژیونرها به این ویروس ابراز نگرانی کرده و پروتکل‌هایی را برای اردوی آینده تیم ملی در نظر گرفته است.

به گزارش مشرق، اردوی تیم ملی فوتبال ایران از چهارم بهمن ماه در تهران آغاز می‌شود و بازیکنان دعوت شده به اردو رفته رفته اضافه خواهند شد تا تیم ملی خود را مهیای دو دیدار با تیم‌های ملی عراق و امارات کند. شاگردان اسکوچیچ و اهالی فوتبال در ایران امیدوارند با برتری تیم ملی مقابل عراق در تهران، صعود به جام جهانی مسجل شود.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران، در جدیدترین اظهاراتش از شیوع سویه اُمیکرون در جهان و به خصوص در ایران ابراز نگرانی کرده که می‌تواند تمام برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آستانه این دیدار را تحت تاثیر بگذارد. سرمربی کروات از این گفت که برای دو دیدار آینده، پروتکل‌هایی در نظر گرفته شده تا بازیکنان و افراد ناقل شناسایی و از شیوع زنجیره‌ای این ویروس جلوگیری شود.

به علت کمبود کیت‌های مربوط به شناسایی این ویروس در ایران، شناسایی افراد ناقل با مشکلاتی مواجه شده و مسئولان وزارت بهداشت نسبت به شیوع این ویروس، هشدارهایی داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ضربه کرونا به تیم ملی عراق پیش از دیدار با ایران +عکس

استقلال، نخستین تیم لیگ برتری است که به طور گسترده با این بیماری درگیر شده است. طی روزهای گذشته حدود ۲۰ تن از عوامل مختلف این تیم از بازیکن تا مربی و تدارکات به سویه اُمیکرون مبتلا شده‌اند و در نتیجه بازی این تیم با پیکان در جام حذفی لغو شود.

در مدت زمان اخیر، دو بازیکن لژیونر تیم ملی از جمله امیر عابدزاده و کریم انصاری‌فرد نیز با وجود تزریق واکسن، به این ویروس مبتلا شده بودند که زنگ خطری برای افزایش مبتلایان به این ویروس به شمار می‌رود.

این اتفاق در شرایطی است که از حدود یک ماه قبل به این سمت، کشورهای زیادی در اروپا و آمریکا با این سویه از ویروس کرونا درگیر شده‌اند و ورزشکاران بسیاری از جمله رونالدو و مسی هم راهی قرنطینه شدند.

در مدت زمان اخیر، دیدارهای زیادی در فوتبال اروپا از جمله در انگلیس به علت افزایش مبتلایان لغو شده که زنگ خطری برای اردوی آینده تیم ملی به شمار می‌رود که اسکوچیچ به درستی دست روی این نکته مهم گذاشته است.

با توجه به کاهش حساسیت‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور و در نتیجه افزایش عادی‌سازی‌ها و رفع محدودیت‌ها از سوی ستاد مقابله با کرونا، دراگان اسکوچیچ امیدوار است با پروتکل‌هایی که برای ورود ملی‌پوشان به اردوی آتی تیم ملی در نظر گرفته شده است، کم‌ترین غایب را در فهرست بازیکنان دعوت شده برای دو دیدار با عراق و امارات داشته باشد و خوان آخر را هم بدون مشکل پشت سر بگذارد.

تیم ملی روز پنج شنبه، هفتم بهمن ۱۴۰۰ در ورزشگاه آزادی از عراق میزبانی خواهد کرد و این انتظار می‌رود که یوزهای ایران در حضور تماشاگران، با شکست میهمان خود، راهی جام جهانی قطر شوند و جشن بزرگی را برگزار کنند. دومین دیدار تیم ملی نیز ۱۲ بهمن در تهران و در برابر امارات برگزار می‌شود که در صورت صعود به جام جهانی، این دیدار برای شاگردان اسکوچیچ تشریفاتی خواهد شد.

برنامه بازی‌های تیم ملی در هفته هفتم و هشتم انتخابی جام جهانی در آسیا به این شرح است:

۷ بهمن ۱۴۰۰

ایران – عراق/ ساعت ۱۸

۱۲ بهمن ۱۴۰۰

ایران – امارات/ ساعت ۱۸

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر