افتتاح کتابخانه‌ی شهید قاسم سلیمانی ایلام، در انتظار اعتبار محوطه‌سازی


افتتاح کتابخانه‌ی شهید قاسم سلیمانی ایلام، در انتظار اعتبار محوطه‌سازی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: کتابخانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محله بانبرز در صورت تامین اعتبار محوطه‌سازی ، تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

«سمیه حیدری» ، در نشست انجمن کتابخانه‌های استان ایلام، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های فرهنگی مهمی هستند که برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی با هدف توسعه فرهنگ عمومی جامعه برگزار می‌کند.
وی افزود: پیش بردن رسالت مهمی که برعهده کتابخانه‌های عمومی است نیازمند منابع و زیرساخت‌های سخت‌افزاری است و برگزاری این حجم از برنامه های متعدد بدون حمایت دستگاههای دیگر و حمایت مالی نهاد های عمومی مانند شهرداری ها، امکان پذیر نیست.
وی تاکید کرد: توسعه کتابخانه های عمومی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از برنامه‌های محوری است که با شناسایی مناطق فاقد کتابخانه و جذب حمایتهای مالی دولت و نهادهای غیر دولتی، فضاهای درخور و مناسبی برای آنها تاسیس می شود.
مدیرکل کتابخانه های استان ایلام تصریح کرد: تاسیس و بهره برداری از دو باب کتابخانه عمومی در شهرهای ارکواز ملکشاهی و توحید هلیلان در سال جاری، در راستای توسعه متوازن فرهنگ کتابخوانی در استان، انجام گرفته است و در صورت تامین اعتبار محوطه سازی کتابخانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محله بانبرز ایلام، این پروژه مهم تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
وی در ارتباط با با فعالیتهای ترویجی در زمینه کتاب و کتابخوانی گفت: در سال جاری 13 هزار برنامه فرهنگی در 50 باب کتابخانه عمومی استان به همت کتابداران و با همکاری اعضا برگزار شده و جشنواره سراسری و بزرگ یازدهمین دوره کتابخوانی رضوی با مشارکت بیش از 17 هزار نفر از هم استانیهای عزیز برگزار شد و در کنار اینها اداره کل کتابخانه های استان با همکاری و مشارکت ادارات و نهادهای دیگر، برنامه های شاخصی مانند یادواره شعرطلوع سرخ، برنامه اهدای کتاب اهدای دانایی، جشن بزرگ کتاب برگزار و برنامه های مهمی مانند روایت مادری با حضور مادران شهدا و مسابقه بزرگ داستان کوتاه یا داستانک در دست اقدام دارد.
حیدری با اشاره به طرح مهم « اهدای کتاب اهدای دانایی» تصریح کرد: این برنامه به صورت مستمر با حضور مردم، گروهای مردم نهاد و ارگانهای دولتی در حال برگزاری است و در قالب آن کتاب‌های شخصی به کتابخانه های عمومی استان اهدا می‌شوند که پس از سازمان دهی محتوایی و موضوعی آنها، در جهت تامین منابع کتابخانه های تازه تاسیس، ترمیم منابع کتابخانه های فعال و همچنین تاسیس پیشخوان‌های کتاب، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید